...wijken af van het ‘perfecte’-lichaam-ideaal Door de enorme maatschappelijke fixatie op gezondheid, dunheid en schoonheid zijn ‘perfecte’ lichamen het ideaal. Reclames doen ons geloven dat dit bereikt kan en moet...
...buurt veranderen. “Ik merkte het eerst aan de reclames bij tramhaltes, die gingen opeens over Batavus-fietsen en dat soort merken. Toen ik een nieuwe woning zocht kon ik bijna geen...
...rond de puberteit realiseerde ik me dat ik mezelf nóóit herkende op tv, in reclames, in boeken.” Toen Van Dijk klein was, vond ze een eenvoudige oplossing: “Ik tekende mezelf...
...in Nederland zijn zwarte vrouwelijke stereotypen vaak geworteld in slavernij en kolonialisme. Sporen ervan zijn terug te vinden in historische en hedendaagse cultuuruitingen. Denk aan het mammy-stereotype in de reclames...
...de bevalling op latere leeftijd incontinent Bovenstaande is een realistische reclamespot over wat kraamvrouwen meemaken. Het Amerikaanse bedrijf Frida Mom, dat hygiëneproducten voor na de bevalling verkoopt, wilde deze reclame...
...door middel van trial and error. De voorbeelden worden niet vooraf gelabeld, maar het algoritme krijgt op basis van de resultaten achteraf feedback met een beloning als het de juiste...
...onvolledig.” Deze volledigheidsdwang breidde zich uit naar de rest van zijn leven. Oosterhoff was bang om dingen te vergeten, zoals welke reclame als eerste werd afgespeeld in de bioscoop, en...
...iemand de indruk krijgt dat zijn man-zijn op het spel staat, ontstaat dan ook de neiging om deze genderidentiteit op andere manieren te bevestigen, blijkt uit sociologisch onderzoek. Een Hummer-reclame...
...patronen en verwachtingen. Het debat over wat dit maatschappelijk betekent wordt al jaren gevoerd. Zie bijvoorbeeld de ‘feminisering van het onderwijs’, de reacties op de reclame van Gillette en de...
...die waarden niet meer. Die manier van denken leren we al jong aan, bijvoorbeeld door reclamecampagnes over ‘melk, de witte motor’ en misleidende labels over ‘scharrel’-kippen. We leren het ook...
...je veganisme blijkbaar niet goed. Geen reclame Anderhalf jaar geleden gaf ik tijdens het congres ‘Veganisme: een inclusieve beweging?’ een lezing over body-shaming binnen de veganistische beweging. De lezing was...
Daniël Poolen Beeld: Nick van Tiem Ga je op de gemiddelde reclame af, dan denk je dat de meeste bedrijven superdivers zijn. Maar bedrijven zijn als bergen, ziet Daniël Poolen:...
...zeker beginnende, podcastmakers: hoe bereik ik meer mensen, hoe laat ik mijn publiek groeien? Promotie en mond-tot-mondreclame werken, maar toegankelijkheid kan ook zorgen voor een groter – en diverser –...
...aandringen. Twee dagen later bleek dat we te vroeg gejuicht hadden.” De definitieve versie was op twee belangrijke punten gewijzigd: er is nog wél geld voor reclame voor het ‘meest...
...je lichaam ‘bikiniproof’ te krijgen tot in de reacties onder een reclame met plussize-modellen waarin ‘eindelijk eens échte vrouwen te zien zijn!!!’ Het is die tante die je zegt dat...
Grote bedrijven spreken zich in reclames en met gevatte posts op social media uit tegen racisme en seksisme. Dat lijkt gedurfd, maar is vooral uit lijfsbehoud. Jonge, progressieve consumenten stemmen...
Still uit reclame voor huidbleekmiddel Fair & Lovely (2018) Unilever, Gillette en Tony’s Chocolonely: bedrijven staan in de rij om zich solidair te tonen met de Black Lives Matter-beweging. Maar...
...merk in januari voor het laatst een zwart model op hun feed had geplaatst én dat een T-shirtontwerp gestolen bleek te zijn, kon ophef niet uitblijven. In The Style reageerde...
...groot deel is ook non-verbaal: wat mensen doen en de beelden die we zien. Beelden op tv, op social media, in reclamefolders, kinderboeken. Er zijn zwarte ouders die tegen hun...
...een verbod op reclame geldt, maar ook een verplichte waarschuwing op het product staat. Voor de bio-industrie en de fossiele industrie zou een algeheel reclameverbod moeten komen Toen in 2006...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden