...verboden pata naar populair street fashion-merk Patta De documentaire Surinamers in Nederland, die in 1963 rondom honderd jaar afschaffing van de slavernij werd uitgezonden, vertelt wat er op 1 juli...
...niet altijd te vinden en dat is zonde. Samen kunnen we veel meer impact maken.” Daarom werken ze met kledingruilbedrijven zoals LENA Fashion Library – een andere kledingruilshop – en...
María Ramírez werkte 10 jaar in de fabriek. ‘Veel van ons zijn 40-plus. We hebben geprobeerd elders werk te zoeken, maar zodra we zeggen dat we van Florenzi komen, willen...
...door middel van trial and error. De voorbeelden worden niet vooraf gelabeld, maar het algoritme krijgt op basis van de resultaten achteraf feedback met een beloning als het de juiste...
...bedrijven experimenteren met alternatieve verf(methoden). Zo presenteerde H&M onlangs een topje dat is geverfd met koffiedik. Het Amerikaanse fastfoodbedrijf Chipotle verraste met een eigen kledinglijn – geverfd met avocadopitten, restafval...
Beeld: Staras/iStock Joyce Brekelmans is helemaal klaar met zogenaamde ‘shapewear’. Van waist trainers en nekverlenging tot plastische chirurgie en maagbanden; aan het vrouwenlichaam wordt altijd getornd. ‘Inmiddels heeft iedereen wel...
...heeft. “Wij hebben T-shirts getest die na vijf keer wassen bijna uit elkaar vielen”, vertelt hij over de resultaten. “Bij dat soort fastfashion-kwaliteit is er veel vezelverlies. Als je kleding...
...de zwaarste fast fashion-overtreders de duurzaamheidsagenda? Bovenstaande voorbeelden zijn slechts enkele van de vele. Ik heb eerder al een tienjarige tijdlijn samengesteld, gewijd aan de wanpraktijken van H&M. En ik...
...mannelijkheid wél verschil maakt: de patiënt. Sommigen zijn verrast, maar vinden het leuk. Sterker nog, als feedback van zijn patiënten krijgt hij weleens terug dat hij in zijn verpleging rustiger...
Pauline van Dongen (l) en Maaike Gottschal (r) Beeld: Coco Olakunle De energietransitie kan wel wat kunst gebruiken, en onze textiel wel wat technologie, zeggen modeontwerper Pauline van Dongen en...
...met organisaties die zich inzetten voor een betere textielindustrie, zoals Fashion For Good en Fashion Revolution”, zegt Renouf. “Slechts een handvol grote merken heeft een ‘goed’-score, en geen enkele ‘zeer...
Vlnr: Tamar, Chanti van der Kust, Tijn de Jong, Saddiq Autorijden als je tics hebt, is dat gevaarlijk? Hoe is het om non-binair te zijn? En wat heeft fast fashion...
...zo veel mogelijk verschillende lichaamstypen. Wanneer ik de dikste persoon ben die je volgt, is je feed niet divers genoeg. Gebruik altijd een trigger warning (TW) wanneer je over body...
...maken met de lage prijzen die grote bedrijven hun klanten aanbieden. Daarop is het model van fast fashion immers gebaseerd: grote orders vanuit grote bedrijven met een immense snelheid tegen...
...meer met het openbaar vervoer reizen, biologische producten kopen en fast fashion mijden. Met andere woorden, de individuele consument moet de klimaatverandering tegengaan. Het is het systeem dat moet veranderen,...
...Fashion Season en spreek met jezelf of met je vrienden af om tussen 21 juni en 21 september geen enkel nieuw kledingstuk aan te schaffen. De organisatie van Slow Fashion...
...een verbod op kinderarbeid en het recht op een veilige werkplek en uitbetaalde overuren. Fast fashion of tijdloos De duurzame merken en winkels benadrukken dat de coronacrisis nog duidelijker heeft...
...staat haaks op het concept achter fast fashion, waarbij in enorme volumes (en in razend tempo) geproduceerd wordt om de kosten te drukken. In de toekomst hebben we nog slechts...
...Bonte Was Podcast. Te gast is modejournalist en fashion activist Janice Deul, die met haar platform Diversity Rules laat zien hoe we mode kunnen gebruiken om de wereld beter te...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden