...nog wel langer zonder schuldgevoel vintage kleding kan blijven kopen. Transport is een belastende factor in de modewereld, zowel in de fast fashion als de slow fashion industrie. Het wordt...
...bedrijfsvoering van fast fashion-merken noemt Cornelissen dit een kantelpunt. “De argumenten om niet transparant te zijn gaan op een bepaald moment niet meer op. H&M, Primark, C&A, Zeeman en nu...
Het kledingaanbod voor dikke mensen is al hopeloos beperkt, maar voor wie ook nog een beetje duurzaam wil winkelen, is het al helemaal mager. Een duurzame én mooie plussize-outfit, hoe...
...Business of Fashion van McKinsey uit 2018. Steeds meer consumenten verwachten dat beautymerken en hun leveranciers zich zullen richten op een groenere wereld. Hoe consumenten van kleur daarover denken, daar...
...yoghurtdieet). Ik morrelde doorlopend aan mijn dagelijkse calorie-inname en deed al aan intermittent fasting 1 voor het een naam had. Ik heb alles gedaan en het werkte allemaal, maar steeds...
...kantoor van Shell, lijmden zich vast aan belangrijke gebouwen tijdens de London Fashion Week, en bespoten ze het ministerie van Financiën met nepbloed. Er werden al honderden mensen opgepakt. En...
...de Hogeschool voor de Kunsten ARTez. “Het probleem met fast fashion is dat de connectie verloren gaat tussen de plaats waar de textiel van kleding wordt gemaakt, en de mensen...
...ik afkeur. Mijn kast dijt elke maand verder uit, maar nu met afdankertjes in plaats van met nieuw aangeschafte fast fashion. Ben ik goed bezig door alleen maar tweedehands te...
...ze de duurzame opvoedstijl dus best leuk, maar gaan ze als puber heel veel fastfood eten als compensatie en blikjes energiedrank met een zwier de struiken in keilen? Of eenzaam...
...is het des te interessanter.” Van Leenders zorgde er intussen voor dat het platform op elke klimaattop een presentatie over hun samenwerking kon houden. “Fast forward: de Europese Commissie werkt...
...je het vaker ziet en geïnspireerd wordt door de diversiteit en creativiteit in haarstijlen. Het zorgt voor een broodnodige normalisering. Een afro of kroeshaar in het algemeen, zou geen fashion...
Aan aandacht voor maatschappelijke thema’s in muziek geen gebrek, maar toch worden T-shirts van bands en artiesten nog altijd in sweatshops gemaakt. Hoe zit dat? Grote kans dat dit je...
...een typische Amerikaanse toestand’ maar het gebeurt hier wel degelijk”, zegt fashionactivist en co-auteur van Little Black Hair Book Janice Deul. “In Little Black Hair Book beschrijven we bijvoorbeeld hoe...
...Niet makkelijk,want ik houd ontzettend van kleding, maar ik heb al heel veel. Er wordt kleding weggegooid, verbrand, arbeidsomstandigheden zijn slecht. Fast fashion kan echt niet meer. Een shirtje voor...
...van planten en diersoorten. Een kwalijke en koloniale houding, die bovendien contraproductief is. Een tijdje terug publiceerde Amerikaanse nieuwssite Buzzfeed de resultaten van een jaar lang onderzoek naar ’s werelds...
...sinds 2013 met haar zakenpartner aan het roer van Jolo Fashion Groep, dat zestien kinderkledingmerken ontwerpt en produceert; goed voor zo’n 2,5 miljoen kledingstukken per jaar, die over de hele...
...die keuzes. Zo ziet de partij wel iets in een burgercomité dat feedback geeft op wetsvoorstellen, voordat het Europees Parlement over de plannen stemt. Met burgers die door middel van...
...wij het anders doen. Wij hebben kritiek en feedback gekregen van de ouderen, maar we nemen ook nieuwe dingen mee uit onze eigen omgeving. Misschien gaan onze kinderen ook over...
Vrouwen niet veilig in Aziatische textielfabrieken Beeld: Fair Wear Foundation In Vietnam werken twee miljoen mensen in de textielindustrie; vier op de vijf zijn vrouwen. Een groot deel van hen...
De dilemma’s van Aynouk Tan Aynouk Tan Beeld: Marco ter Beek Aynouk Tan beweegt zich door de modewereld met een boodschap: laat kleding geen keurslijf zijn. Ze ageert daarmee tegen...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden