...onttrekt het huidige economische model van fast fashion nog altijd inheemse bronnen aan het mondiale zuiden, dat daarmee afhankelijk is van de westerse handel. De vraag naar betaalbare kleding en...
...Kelly Sue Lampers (29). Met een kersvers diploma Fashion Design op zak zag ze in 2014 een gat in de markt: een modelijn voor rolstoelgebruikers. Erg ingewikkeld zou dat niet...
...vet er op de botten zit bij de mensen die onze producten of diensten maken, draaien de pr-machines van winstgedreven bedrijven op volle toeren. Zo vraagt fast-fashionketen Primark met de...
...meer of nooit meer nieuwe kleren? “Ik vlieg nog en eet nog vlees. Kleding krijg ik vaak via werk of koop ik tweedehands. Ik probeer fast fashion te vermijden. En...
...leidde eerder tot Fashion Revolution Day, en inmiddels is er zelfs een Fashion Revolution Week. Elk jaar dat de campagne loopt, is er meer aandacht voor duurzaamheid in de textielketen....
...maken. Trouw: “Mijn frietaardappelen eet je in voetbalstadions, in restaurants, bij fastfoodketens, op festivals. Waar plezier is, daar is patat, voor die momenten zijn mijn aardappelen gekweekt. Ze zijn heel...
NTUF Pakistan organiseert voedselhulp voor ontslagen kledingarbeidsters en hun families. Beeld: National Trade Union Federation Pakistan (NTUF) Kledingfabrieken in Azië sluiten massaal hun deuren. Door de coronacrisis annuleren grote kledingmerken...
...zoals ze wel vaker doen met trends die ontstaan bij gemarginaliseerde groepen. Geen Fashion Week meer zonder nieuwe trends, geen fotoshoot zonder acryl. Dus kijkt niemand nu nog van op...
...zoveel positieve feedback Je wordt extra gestimuleerd om het goed te doen, vertellen Arne Broekhoven en zijn vriendin Lieke Wouters (37). “Wij waren wel met duurzaam leven bezig. Maar in...
Hussein Suleiman (Daily Paper) Beeld: Coco Olakunle Wat begon als een blog over streetwear, is nu een van de hipste merken in de winkel. Maar mede-oprichter Hussein Suleiman wil met...
...en inhoud van de video. Je zou denken dat het Rode Kruis iets doet met deze feedback – en misschien de video offline haalt. Maar nee, de organisatie reageert op...
Herkomst van wol is moeilijk te achterhalen Op warmetuiendag kunnen de wollen truien weer van zolder worden gehaald. Maar kun je er zeker van zijn dat voor jouw warme trui,...
...worden gemaakt, Valerius Group, ontwikkelen ze een circulair productieproces. De hoop is dat de grote spelers die ook met deze fabriek werken, waaronder fast fashion-merken, hun voorbeeld zullen volgen. Het...
...Iranian culture, and those targets, and Iran itself, WILL BE HIT VERY FAST AND VERY HARD. The USA wants no more threats! — Donald J. Trump (@realDonaldTrump) January 4, 2020...
Van een vrouw in een broek kijken we niet meer op, maar een man in een jurk? Toch is genderneutrale kleding aan een opmars bezig. Gaat de strakke scheidslijn tussen...
...milieu en droeg niet meer bij aan dierenleed. Van binnen voelde ik me schoner en gezonder. De omslag Fastforward naar vandaag. In het laatste jaar is mijn mooie veganistische droom...
Kunstenares en modeontwerpster Zolaykha Sherzad Beeld: Mashid Mohadjerin Architect en modeontwerpster Zolaykha Sherzad vluchtte op haar tiende uit Afghanistan. Nu bouwt ze met haar kledingmerk Zarif bruggen tussen de verschillende...
...first video?❤️ mahalo nuiiiii for all the support and positive feedback??? #tillthelastalohaaina pic.twitter.com/MxJeWvSaAt — ti (@tiarekolo) December 4, 2019 De Greta’s die we negeren Chinees-Nederlandse jongeren pikken racisme niet meer...
...het is tijd om terug te grijpen naar oorspronkelijke voedselbronnen. Chef-kok Nicola Kagora met een medewerker van het Zuid-Afrikaanse fastfoodrestaurant Lekker Vegan. Beeld: @africanveganonabudget Een koloniaal dieet Het is eigenlijk...
...zeker potentie in zit voor de toekomst: “Als de informatie op de goede manier wordt voorgelegd aan de consument kun je uiteindelijk het gedrag beïnvloeden.” Bijvoorbeeld door onmiddellijk feedback te...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden