...World Report. “Het vermindert de kans dat mensen in de toekomst melding maken van misbruik, uit angst dat ze niet worden geloofd of negatieve feedback krijgen.” Wat voor invloed de...
...allesbehalve broos en breekbaar. Ik zie dat kritiek of feedback niet eens de kans krijgt in te dalen: de verkrampte gesprekken over racisme met fragiele, als gevoelig bestempelde mensen, ontaarden...
...over water en plastic werden grotendeels betaald door Nestlé, derde plasticvervuiler ter wereld Er verschenen acht magazines in 2019 en 2020 rond ethische consumentendilemma’s zoals cacao, geld en veganisme, die...
...ontstond vanuit een tweeledige behoefte: consumenten en belanghebbenden leren hoe zij gegevens kritisch konden analyseren en de beste beschikbare informatie over katoen openbaar stellen. Niet met de bedoeling de reputatie...
...recyclingproces terechtkomen. Of denk eens écht radicaal, en vraag je af of het product die verpakking überhaupt wel nodig heeft. Als consumenten meewerken door bijvoorbeeld zelf tassen en potjes mee...
...rept met geen woord over de klimaatimpact van roken. “Als Milieu Centraal kijken wij naar de milieuaspecten waar wij voor consumenten handelingsperspectief zien. Bij het stoppen met roken denken wij...
...het verduurzamen van de horecasector, door zich enerzijds te richten op ondernemers en anderzijds op (jonge) consumenten. OneWorld portretteert mensen die zich inzetten voor een betere buurt, school, of werkomgeving....
...geen nieuws dat de kledingindustrie een grote vervuiler is. En hoewel er tal van duurzame alternatieven zijn, wordt de markt nog altijd gedomineerd door grote winkelketens die consumenten aansporen zoveel...
...Hardnekkige mythe Niet per se. Online bestellen is in veel gevallen niet slechter dan zelf naar de winkel gaan. De auto blijkt voor veel consumenten namelijk nog steeds het meest...
...die geen enkele associatie meer oproepen met varkens, kippen of koeien. Aan orgaanvlees als tong, hart en hersens wagen zich nog maar weinig Nederlandse consumenten. De Graaf: “Alleen de kippenpootjes...
...door middel van trial and error. De voorbeelden worden niet vooraf gelabeld, maar het algoritme krijgt op basis van de resultaten achteraf feedback met een beloning als het de juiste...
...ze gegevens van consumenten en zetten ze elk aspect van hun dagelijks leven om in handelswaar. De datazucht is onderdeel van het model van oneindige economische groei: hoe meer data,...
...studie van de Universiteit van Hawaï uit 2018 laat zien dat er langzaam broeikasgassen vrijkomen als plastic wordt blootgesteld aan zonlicht. In plastic consumentenproducten, dus ook in nepplanten, worden brandvertragers...
...milieubewust gedrag als vrouwelijk, blijkt uit internationaal onderzoek naar ons consumentengedrag, dat in 2016 gepubliceerd werd in de Journal of Consumer Research. Duurzame boodschappentassen, verpakkingsvrije winkels en recyclen waarderen we...
...zegt Dubois. “Daarmee kunnen consumenten zien en nagaan van welke plek in de oceaan het plastic precies komt.” Plastic ruimen wordt sexy Milieuorganisatie Parley for the Oceans, die onder meer...
...ophalen. Dat gaat best hard, maar ik moet nog even zien hoe ik dat ga uitvoeren; momenteel helpen alleen mijn ouders,” lacht ze. Hoe meer er bij consumenten verandert, hoe...
...aan de macht is, en dat ieder jaar opnieuw de mensenrechten van miljoenen Oezbeekse inwoners schendt’, staat op hun website te lezen. Consumenten kunnen druk uitoefenen zodat merken toezeggen katoen...
...ING en Aegon volop investeren in plasticproductie (zie kader). “Alleen overheidsbeleid kan dit doorbreken, met een verbod op wegwerpplastic en goede consumentenvoorlichting.” Iedereen moet op plasticdieet, zegt Dagevos. “Bijna 60...
...geholpen bij het opzetten van rendabele krekelboerderijen. Koot en haar collega’s willen uitzoeken of de insecten ook iets kunnen betekenen voor Rwandese boeren en consumenten. In sommige delen van Rwanda...
...mannelijkheid wél verschil maakt: de patiënt. Sommigen zijn verrast, maar vinden het leuk. Sterker nog, als feedback van zijn patiënten krijgt hij weleens terug dat hij in zijn verpleging rustiger...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden