...die resulteerden in vermijdbare sterfgevallen, stelt Amnesty. Vooral het afschuiven van de verantwoordelijkheid op commerciële cargobedrijven op zee is een zorgwekkende ontwikkeling. Zo redde het commercieel cargoschip Maersk Etienne op...
...voor ogen waarmee zij de transitie naar volledige circulariteit beïnvloedt: wet- en regelgeving, marktprikkels, financiering, kennis en innovatie, en internationale samenwerking. Bedrijven worden aangespoord om duurzaam en circulair te ondernemen...
...niet-gentechgewassen, aantasting van de biodiversiteit, concentratie van macht rond enkele bedrijven die gentechgewassen patenteren en onduidelijkheid over de gevolgen voor mens en natuur op de langere termijn. Hoogleraar voedingsleer Martijn...
...kleden zonder dat het de aarde iets hoeft te kosten. “Later, toen ik me meer bewust werd van milieuproblemen en de vreselijke manier waarop fabrieksmedewerkers van fastfashionbedrijven worden behandeld, begon...
...zo dat mannen en vrouwen niet dezelfde verantwoordelijkheden hebben en dat transnationale bedrijven ons beroven en verarmd achterlaten.” Daarom keken ze naar hun eigen cultuur en geschiedenis. “We keerden terug...
...toilet gespoeld worden, waardoor de boel verstopt raakt. En de recyclebedrijven merken dat de brave burger mondkapjes in de plasticbak gooit. Goed bedoeld, maar die dingen zijn vooralsnog niet te...
...zo veel mogelijk verschillende lichaamstypen. Wanneer ik de dikste persoon ben die je volgt, is je feed niet divers genoeg. Gebruik altijd een trigger warning (TW) wanneer je over body...
...verliezen. En dat is precies de doelgroep die bedrijven aan zich moeten binden om te kunnen blijven bestaan. Generatie Z maakt keuzes met haar portemonnee, bedrijven weten dat Waar de...
...maken met de lage prijzen die grote bedrijven hun klanten aanbieden. Daarop is het model van fast fashion immers gebaseerd: grote orders vanuit grote bedrijven met een immense snelheid tegen...
...van zijn bedrijf De Baai. Na een PhD-onderzoek naar het kroosvarentje Azolla, ontwikkelt hij nu plannen voor bedrijven die van drijvende plantjes duurzaam voedsel willen maken. Ik mag de helft...
...beteren als regeringen en bedrijven het niet opbrengen om mee te werken. In de woorden van Martin Lukacs: ‘Terwijl wij druk bezig zijn onze persoonlijke levens te vergroenen, maken fossiele-brandstofbedrijven...
...drinkwaterbedrijven onvoorbereid op ons verhoogde watergebruik. Anticiperen zij wel genoeg op de hete zomers? ‘Als er niets verandert, kan de straal zomaar droogvallen.’ De eerste hittegolf van 2020, en de...
...macht hebben. “Investeerders steken elkaar aan en energiebedrijven volgen elkaar. Als de grote spelers verduurzamen, wil de rest niet achterlopen.” Ook de divestment-beweging wil de machtspositie van bedrijven ondermijnen. “Bedrijven...
...bouwbedrijven zich gecommitteerd aan het wijkbedrijf; wat de buurt kan doen, laten we de buurt doen, zoals de bouwplaats opruimen. Een oude stratenmaker uit de wijk heeft geholpen met stenen...
...vaak jonge, relatief kleine bedrijven die online nog niet goed vindbaar zijn en geen grote naamsbekendheid hebben”, zegt Cecile Scheele, oprichter van duurzame modeagentschap Goodbrandz. “De langzame weg omhoog die...
...uit tot een invloedrijke grootaandeelhouder in andere grote bedrijven Kenneth Haar Door al die beleggingen groeide BlackRock uit tot een invloedrijke grootaandeelhouder in andere grote bedrijven. Het concern bezit aandelenpakketten...
...daaraan hebben lokale bedrijven, die echte dingen maken en verkopen, dus weinig. Lokale munten als de Vix kunnen alleen gebruikt worden als ruilmiddel tussen aangesloten, lokale bedrijven, ondernemers en consumenten....
...en Argentinië wordt al jarenlang lithium gewonnen. De productie is hoofdzakelijk in handen van buitenlandse bedrijven. In Bolivia was het nog onontgonnen terrein op het ogenblik dat Evo Morales in...
...ingericht volgens de ‘stad-in-een-stad-filosofie’: De School was een club, maar ook een restaurant, expositieruimte, café en sportschool; in het pand werden ruimtes verhuurd aan creatieve bedrijven en het was een...
...te zeggen voor de Nederlandse Pride: dit jaar geen drukbezochte botenparade in Amsterdam waarin bedrijven als Shell en Uber domineren. Wél, onder andere: een Pride-protest tegen discriminatie van lhbti+’ers, en...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden