...er veranderd? “Het bedrijfsleven pakt eindelijk de handschoen op klimaatverandering tegen te gaan. Niet vanuit een morele motivatie, maar omdat bedrijven zien dat er geld valt te verdienen aan de...
...te behartigen.” Wetten die de natuur beschermen, kunnen niet op tegen vergunningen van bedrijven om te vervuilen Wat is er mis met de wetgeving? “De balans is zoek: wetten die...
...van bedrijven veilig te stellen De banden van het Westen met de farmaceutische industrie zijn erg nauw. Farmaceutische bedrijven ontvingen miljarden euro’s aan overheidssteun om vaccins te ontwikkelen. De ontwikkeling...
...te dringen, zoals een belasting of heffing, waardoor het uitstoten van CO2 duurder wordt. In reactie daarop gaan bedrijven hun vervuilende activiteiten ergens anders voortzetten, waar het goedkoper is om...
...advies vroegen, richtte hij zijn eigen bedrijf op: Corporate Queer. Daarmee helpt Boxelaar, zelf ‘genderfluïde’, bedrijven een veilige werkomgeving voor lhbti+-medewerkers te creëren. Tegelijkertijd biedt het platform queer werknemers de...
...de dag groener, maar in minder welvarende landen investeren we miljarden in olie en gas. Ook Nederland steunt via staatsverzekeringen bedrijven die in Afrika vuile energie produceren. Activisten pikken het...
...lange termijn en de CO2-uitstoot strenger moet beprijzen. Dit kán, met een CO2-heffing. Er moet een CO2-heffing komen voor álle bedrijven Zo’n heffing bestaat op dit moment alleen voor bedrijven...
...titel, maar met je persoonsgegevens en data aan techbedrijven betaalt voor informatie die ‘gratis’ lijkt. Ik vrees dat mensen daar te weinig bij stilstaan en hoe die afhankelijkheid van techbedrijven...
...en Opsporingsdienst, Voedsel- en Waren Autoriteit, inspectiediensten, zorginstellingen en gemeenten. Dit betekent dat nog meer overheidsorganisaties en nog meer bedrijven data met elkaar gaan delen, om nog meer risicoanalyses uit...
...bedrijven experimenteren met alternatieve verf(methoden). Zo presenteerde H&M onlangs een topje dat is geverfd met koffiedik. Het Amerikaanse fastfoodbedrijf Chipotle verraste met een eigen kledinglijn – geverfd met avocadopitten, restafval...
...als ze vermalen dreigen te worden door de bureaucratische almacht van grote bedrijven en instellingen. Waarom is het zo moeilijk om geld te verdienen met een product waarvan het maatschappelijk...
...hier) onder druk staan. Dat gevaar geeft Nederland een extra verantwoordelijkheid. Een stadsbestuur moet zich er rekenschap van geven dat Nederlandse steden door techbedrijven soms als proeftuin worden gebruikt. Neem...
...bedrijven in Europa in enigerlei vorm gebruik van A.I. In een gedigitaliseerde wereld zijn data een levensader voor bedrijven, overheden, inlichtingendiensten, tal van andere organisaties én burgers. Uit data vloeit...
...kijken. En dat blijkt vooral millennials en bedrijven goed te bevallen. Millennials hebben nou eenmaal weinig tijd, laat staan om een plant water te geven. Voor bedrijven is al die...
...diensten voor kleine- en middelgrote bedrijven in de agri-food sector”, zegt Verburg. Telkens opnieuw investeren Ander voordeel: omdat je je geld – als het goed is – weer terugkrijgt, kun...
...is, waardoor hergebruik duurder is dan het gebruik van nieuw plastic. De afgelopen jaren zagen wij veel claims van bedrijven dat ze met dit type plastic werken. Wij hebben daar...
...ingrediënten op. In de toekomst wil Bongers Prepit uitbreiden zodat ze de maaltijdpakketten landelijk kan leveren, en misschien cursussen geven aan scholen en bedrijven: alles om steeds meer mensen eenzelfde...
...zijn met de wettelijke geheimhoudingsplicht van de douane. Kledingbedrijven zijn volgens de minister zelf verantwoordelijk voor het doen van risicoanalyses en het beëindigen van contacten met bepaalde leveranciers. De overheid...
...verspreid over driehonderd projecten. De producenten zijn allemaal gevestigde petrochemische bedrijven die al eigenaar zijn van reguliere plasticbedrijven. “Niemand wil de boot missen”, zegt Buurman. “Schaliegas is een nieuwe stap...
...Van Dantzig en haar goede vriendin Lynn Zebeda samen oprichtten in 2011, toen ze beiden nog in de ontwikkelingssector werken. Dr. Monk doet onderzoek voor ngo’s, bedrijven of politieke organisaties...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden