...doen door te doneren of je te abonneren op ons magazine. Alvast bedankt! ‘Zo blijf ik, als Klimaatgezant, optimistisch’ Consument, bedrijf of overheid: waar begint een beter milieu nu echt?...
...zoveel positieve feedback Je wordt extra gestimuleerd om het goed te doen, vertellen Arne Broekhoven en zijn vriendin Lieke Wouters (37). “Wij waren wel met duurzaam leven bezig. Maar in...
...consument? In mijn groene bubbel ontstond even ophef toen de Vegetarische Slager eind 2018 werd overgenomen door Unilever: had het bedrijf haar ziel aan de duivel verkocht? Oplaaiende discussies besloot...
...T-shirt om ons te steunen. Daarbij let ik zelf altijd op trends en verdiepte ik me in consumentenpsychologie. Ook analyseerde ik mezelf: waarom wil ik sommige kleding wel dragen en...
...en inhoud van de video. Je zou denken dat het Rode Kruis iets doet met deze feedback – en misschien de video offline haalt. Maar nee, de organisatie reageert op...
...komende jaren zal de uitdaging vooral zijn om de transitie, als die eenmaal op gang is gekomen, op schema te houden. Consument, bedrijf of overheid: waar begint een beter milieu...
...er wel wat veranderd sinds 2011? “Zeker niet, er is absoluut veel veranderd – hoe langzaam het ook gaat. Het publiek vraagt om ‘representatie’, en de consument wint. Gelukkig begrijpen...
...belang bij om alles netjes uit elkaar te houden.” Als zelfs de detaillist niet weet waar de wol precies vandaan komt, hoe kun je er als consument dan achter komen...
Wie is er nou eigenlijk verantwoordelijk voor een beter milieu: de consument, bedrijven of de overheid? Dat willen de volgers van Klimaatgezant Marcel Beukeboom van hem weten. En met het...
...hopen wij dat onze kritische, doch oplossingsgerichte producties niet alleen consumenten, maar ook overheden, bedrijven en ngo’s aansporen tot verandering. En omdat verandering lastig is, biedt OneWorld ruimte aan worsteling...
...1 procent van dat immense bedrag wordt besteed via sociale ondernemingen als Samasource, kunnen we 14 miljoen mensen per jaar uit de armoede halen. En natuurlijk kun je als consument...
...met bewustere consumenten hogere risico’s – ze blijven niet wegkomen met mooie praatjes maar geen actie.” De consument wil met eigen ogen kunnen zien wat er waar is van de...
...de consument. Qua afzet is het nu makkelijker. De consument, hè, die speelt ook een heel grote, zelfs cruciale rol.” Niet-biologisch boeren houdt vanzelf op als de consument volledig biologisch...
...Wat is ‘Hoe zit het met…?’ In vier edities van het magazineconcept ‘Hoe zit het met?’ zocht OneWorld in 2019 alles uit wat je als bewuste consument moet weten over...
...Zal ik kwaliteitschocolade, met doorgaans hogere cacaopercentages ten koste van de hoeveelheid suiker – wel kunnen waarderen? Koemans: “Toen ik laatst een proeverij gaf voor consumenten, heb ik ze zeven...
...chocoladebedrijven in Nederland, waaronder Mars, Mondeléz, Nestlé en Tony’s Chocolonely, proberen de cacao-industrie al jaren te verbeteren, gedreven door de roep van consumenten om eerlijke chocolade. Alleen halen die inspanningen...
...leven voor de cacaoboer in West-Afrika. Hoe weet je als consument of jouw reep eerlijk is? Voor veel chocoholics zal het een herkenbare situatie zijn: je staat te treuzelen voor...
...een prijs die de gemiddelde consument hier niet bereid is te betalen. Waar de vraag vandaan komt is wel duidelijk: wie duurzaam wil leven krijgt van alle kanten het advies...
...naar gelang het duurzame karakter van de verzekeraar. Er is interesse in deze informatie, merkt Independer: in hun consumentenonderzoek onder 1418 respondenten gaf 71 procent aan het belangrijk te vinden...
...consument? Tijdens de avond in Pakhuis de Zwijger rond het cacao-nummer, toch een concept rond consumentendilemma’s, waren er weinig pijlen gericht op de consument. “Ik ben zó blij dat de...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden