Column

'Bedrijven zijn als bergen: wit aan de top'

...als de percentages aan kleur en leeftijd zorgvuldig bijgehouden worden door de afdeling marketing. Volgens de Sociaal Economische Raad heeft maar 3,6 procent van de leidinggevenden een migratieachtergrond Toen kwamen...
Achtergrond

Mmm, vlees uit de printer! (En vier andere vega-innovaties)

...vleesvervangers goedkoper worden en voor meer mensen bereikbaar. Ze weten, door budget voor klantenonderzoek, marketing en naamsbekendheid, producten aantrekkelijk te maken voor het grote publiek.” 5. Gentechnologie Een burger die...
Opinie

Wat is body shaming en hoe ga je het te lijf?

...zo veel mogelijk verschillende lichaamstypen. Wanneer ik de dikste persoon ben die je volgt, is je feed niet divers genoeg. Gebruik altijd een trigger warning (TW) wanneer je over body...
Opinie

'Er is niets heldhaftigs aan het 'activisme' van bol.com'

...Marketing is een afspiegeling van de maatschappij. We leven in een tijd waarin het steeds gebruikelijker is je uit te spreken voor of tegen maatschappelijke ontwikkelingen. Wat je ergens van...
Opinie

Het is allemaal jouw schuld, zegt het kapitalisme

...heel gevoelig voor duurzame marketing, maar ik ben het zó zat om het gevoel te krijgen dat klimaatverandering mijn schuld is. Kapitalisme zal altijd op gespannen voet staan met duurzaamheid....

Overleeft duurzame mode de coronacrisis?

...“Naarmate we meer online kopen, hebben duurzame modemerken stevigere concurrentie van winkels met een sterke online aanwezigheid en grote marketingbudgetten”, zegt trendanalist Dubbeld. Tegelijkertijd ziet ze kansen, omdat webshops als...

Bedrijven en #BLM: goede sier of oprecht activisme?

...met Black Lives Matter, en telkens kaatsen critici en activisten de bal terug met een oproep: voeg de daad bij het woord, anders is antiracisme niet meer dan een marketingtruc....
Opinie

'Zwarte levens tellen niet in de mode' (en dat is altijd zo geweest)

...Niet-inclusieve industrie Mode kampt bovendien met een gebrek aan diversiteit. Zonder inclusief leiderschap of representatieve marketing zijn merken gedoemd steeds opnieuw in dezelfde racistische fouten te vervallen. De mode-industrie kent...
Opinie

De overheid naait sekswerkers (en betaalt ze geen cent)

...de KVK hebben ingeschreven vormen ze een onoverkomelijk obstakel. Door hun relatief hoge uurloon komen sekswerkers, ook met administratie-, marketing-, reis- en voorbereidingstijd, vaak niet aan de 23 uur per...
Opinie

Hoe 'blauwe trots' KLM haar imago schoonpoetst

...lijkt dus meer een marketingstunt dan een oplossing. De zesduizend activisten die eind juni 2019 de Duitse bruinkoolmijn Garzweiler II bezetten, verhinderden in één weekend meer CO2-uitstoot dan KLM met...
Column

Waarom 'we' helemaal niet vrij zijn

...vrij zolang Snelle de best verkopende rapper is terwijl Mocromaniac nog leeft 46. We zijn niet vrij zolang diversiteit wordt ingezet als marketingtool 47. We zijn niet vrij zolang dat...

Time to #PayUp: zo zet jij kledingmerken onder druk

...waardoor marketing cruciaal is. Juist daarom kan druk van consumenten een enorme invloed hebben. Posts hierover op sociale media, waar de drempel om je ongenoegen over een merk te uiten...

Samen delen, samen leven (ook in coronatijd)

...zoveel positieve feedback Je wordt extra gestimuleerd om het goed te doen, vertellen Arne Broekhoven en zijn vriendin Lieke Wouters (37). “Wij waren wel met duurzaam leven bezig. Maar in...

#Coronahulp genoeg, maar weten ouderen die te vinden?

...Het Dutch Emergency Fund is een actie gestart voor sekswerkers die in directe geldnood zitten Volgens Anne van Roosmalen, marketingmanager bij NLvoorelkaar, hebben sinds de lancering 1200 vrijwilligers zich aangemeld...
Opinie

Als deze mensen ‘cruciaal’ zijn, waarom betalen we ze dan zo weinig?

...dan 10.000 euro per maand maar ook bijvoorbeeld marketingstrategen of logistiek managers verdienen ruim boven het modale inkomen. Dat deze beroepen niet ‘cruciaal’ zijn, betekent niet dat ze onbelangrijk zijn,...

Gaan bomen in het boerenland onze landbouw redden?

...want we doen de marketing helemaal zelf. Balanceren tussen vraag en aanbod. Soms ook ‘nee’ verkopen, omdat mensen vergeten zijn dat kip een seizoensproduct is. In de winter lopen er...
Opinie

'Nee, dikke mensen zijn niet verantwoordelijk voor hongersnood'

...en inhoud van de video. Je zou denken dat het Rode Kruis iets doet met deze feedback – en misschien de video offline haalt. Maar nee, de organisatie reageert op...

‘Diversiteit betekent dat je voelt: deze film is ook voor mij’

...bioscopen. Er spelen vreselijk achterhaalde ideeën: ‘een donker publiek leest geen kranten’, zei een filmmaatschappij Toen Twelve Years a Slave uitkwam, wilden wij helpen met de marketing. De filmmaatschappij sloeg...

De kledingindustrie op zijn kop zetten, maar wel in stijl

...een project van het Wereldnatuurfonds voor de amoerluipaard, en zij helpen ons in de marketing. De fabriek investeert eigenlijk ook in ons, want in de beginfase kost het meer tijd...

Zó hoort chocola te smaken

...koffie met Nina Conrady, marketingmanager B2B bij Original Beans, een van de merken die ik zowel bij Marqt als Clearchox terugvind. Als ik haar vraag naar de plofcacao waar Koemans...