...door middel van trial and error. De voorbeelden worden niet vooraf gelabeld, maar het algoritme krijgt op basis van de resultaten achteraf feedback met een beloning als het de juiste...
...omdat de Filipijnse overheid dankzij deze lening meer geld te besteden zou hebben aan klimaatadaptatie. Transparantie en samenwerking Rijke landen zoeken dus de grenzen op van de afspraken en de...
...op om heel transparant te zijn over de data die ze gebruiken en de doelen die ze ermee willen bereiken. Zo kan verkeerd gebruik worden aangekaart. Bovendien maakt transparantie over...
...gaat over zaken als trackingtechnologie, marketing, ‘profiling’ en spam. De consument moet beter door het digitale woud worden geloodst door meer transparantie, een update van de bloedirritante cookievensters en vereenvoudigde...
...transparantie op het etiket is vervelend “In de jaren zestig werd de prijs van wijn belangrijker dan de kwaliteit”, legt Oude Voshaar uit. “Kunstmest zorgde voor anderhalf keer grotere druiven...
...de import van kleding die is gemaakt met Oeigoerse dwangarbeid moesten beperken. Een van de moties riep op tot meer transparantie in de douanegegevens; dat zou volgens Kaag in strijd...
...de transparantie-index van de duurzame club Fashion Revolution, waarin H&M dit jaar de koppositie veroverde. Wat niet wordt vermeld, is dat H&M de score gebruikte om zichzelf te profileren als...
...mannelijkheid wél verschil maakt: de patiënt. Sommigen zijn verrast, maar vinden het leuk. Sterker nog, als feedback van zijn patiënten krijgt hij weleens terug dat hij in zijn verpleging rustiger...
...andere website die grote merken rangschikt, maar dan uitsluitend op leefbare lonen en transparantie, is de Fashion Checker van de Schone Kleren Campagne. Ook de Fashion Checker geeft een score...
...een ferme grip op de Europese Commissie. Transparency International en WKPA – het kantoor van Brinkhorst en Van Waveren – lobbyen momenteel zelf voor meer transparantie over lobbyen. Zo pleiten...
...zo veel mogelijk verschillende lichaamstypen. Wanneer ik de dikste persoon ben die je volgt, is je feed niet divers genoeg. Gebruik altijd een trigger warning (TW) wanneer je over body...
...De #PayUp-campagne heeft laten zien hoe krachtig zo’n digitale actie kan zijn. We kunnen ons niet een weg naar gerechtigheid consumeren, maar wel verantwoording, transparantie, duurzaamheid en ethiek eisen. We...
...grote ophef, maar leidde ook tot waardering. Als schrijfster vond ik de transparantie en kwetsbaarheid inspirerend. Taal is inderdaad machtig, en taalsmeden hebben een verantwoordelijkheid bij taalgebruik. Die verantwoordelijkheid nemen...
...merk in januari voor het laatst een zwart model op hun feed had geplaatst én dat een T-shirtontwerp gestolen bleek te zijn, kon ophef niet uitblijven. In The Style reageerde...
...hoge prijs te vragen. De patiënt heeft hier geen weet van, aldus Van der Kruijssen: “Doordat er weinig transparantie is over de kostenopbouw van een medicijn, is het onduidelijk hoe...
...zoveel positieve feedback Je wordt extra gestimuleerd om het goed te doen, vertellen Arne Broekhoven en zijn vriendin Lieke Wouters (37). “Wij waren wel met duurzaam leven bezig. Maar in...
...en inhoud van de video. Je zou denken dat het Rode Kruis iets doet met deze feedback – en misschien de video offline haalt. Maar nee, de organisatie reageert op...
...is onderdeel van een breder – zeg gerust wijdverspreid – probleem waar de wolindustrie mee kampt: een groot gebrek aan transparantie. Luc Last, mede-eigenaar van Meervilt, een detaillist en kleine...
OneWorld heeft niet alleen een nieuw uiterlijk, maar ook een vernieuwde koers: journalistiek voor rechtvaardigheid. Daarom staan we niet neutraal tegenover onrecht. En als het moet, gaan wij de straat...
...transparantie biedt. Zelfs het wantrouwen ten opzichte van de keurmerken groeit. Meer transparantie Bedrijven kunnen hun verantwoordelijkheid alleen nemen als hun producten tot aan de boer te traceren zijn. Het...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden