...Vaak hebben ze al samengewerkt met producers, maar waren ze bang om hun feedback te geven – terwijl ze duidelijk weten wat ze willen. Vrouwonvriendelijke grappen De verhoudingen in de...
...weet hoe uitzonderlijk haar positie is en hoe wit de wereld van de kunst: als journalist bij de Amsterdam Fashion Week viel dat haar al op. “Zelfs het team van...
‘Tijdens de lunch spraken collega’s over hun trips naar Parijs, terwijl ik in mijn weekenden friet stond te bakken.’ Beeld: Jonathan Hoost; visagie Faïsa Sontodimedjo Terwijl haar collega’s naar Parijs...
Lotte van Eijk maakt mode ‘door dikke mensen, voor iedereen’ Beeld: Coco Olakunle Vroeger wilde Lotte van Eijk afvallen, maar inmiddels maakt ze mode waarmee ze dikke mensen hoopt te...
...Surinaams-Hindostaanse gemeenschap. Het is ook een ode aan haar culturele erfgoed, verspreid over drie continenten. ‘Ik wilde succesvol zijn om de migratie van mijn voorouders te eren.’ “Op mijn fashionopleiding...
...haar platform The Curvy Chapter zet ze zich in voor meer inclusie. Fatshionista is body positivity-activist én plus-size model. Op haar Instagram post ze fashionfoto’s en inspireert ze volgers om...
...World Report. “Het vermindert de kans dat mensen in de toekomst melding maken van misbruik, uit angst dat ze niet worden geloofd of negatieve feedback krijgen.” Wat voor invloed de...
...niet, ik wil beginnen met limited pieces door het jaar heen: een art-fashion-benadering, maar wel draagbaar. Nee, daar kan ik niet van rondkomen, vandaar dat ik veel klusjes en exposities...
...allesbehalve broos en breekbaar. Ik zie dat kritiek of feedback niet eens de kans krijgt in te dalen: de verkrampte gesprekken over racisme met fragiele, als gevoelig bestempelde mensen, ontaarden...
...op andere thema’s te liggen. Voor Ariëns werden onder meer klimaat en mondiale productieketens van bijvoorbeeld fast fashion steeds belangrijker, Van Genugten bracht het slavernijverleden, dekolonisatie en feminisme in en...
Beeld: Nastia Cistakova Hoe geniet je zo lang mogelijk van je garderobe zonder iets nieuws te hoeven kopen? Fashionjournalist Sarah Vandoorne zocht het uit en kwam terecht bij wetenschappers, recyclegoeroes...
Pushpa Rani Shaha steekt haar hand op naar de werkenmesr die haar in de ondernemingsraad kozen. Beeld: ILO Asia-Pacific/CC Black Friday is inderdaad een zwarte dag, zegt fashionjournalist Sarah Vandoorne....
...denktank voor een circulaire economie Ellen MacArthur Foundation en duurzaamheidsorganisatie Fashion Revolution. Onnauwkeurige cijfers worden net zo lang herhaald tot ze de status van waarheid hebben gekregen Wat is dan...
...om dit patroon te verstoren. Wil de klasse zonder vermogen of invloed een faire kans hebben wanneer de opwarming van de aarde catastrofaal wordt, dan moeten we nu de macht...
...die fairtrade koffie en of biologische producten aanbieden, lokale leveranciers. Als je de weg weet en de juiste deals sluit, kan het juist geld ópleveren,” zegt hij stralend. Jaarlijks gooit...
Het Bangladesh Akkoord zorgde voor een enorme vooruitgang in de fabrieksveiligheid. Beeld: GCShutter / iStock Na de enorme ramp in het Rana Plaza stelden kledingfabrieken een veiligheidsakkoord op dat al...
...verboden pata naar populair street fashion-merk Patta De documentaire Surinamers in Nederland, die in 1963 rondom honderd jaar afschaffing van de slavernij werd uitgezonden, vertelt wat er op 1 juli...
...niet altijd te vinden en dat is zonde. Samen kunnen we veel meer impact maken.” Daarom werken ze met kledingruilbedrijven zoals LENA Fashion Library – een andere kledingruilshop – en...
María Ramírez werkte 10 jaar in de fabriek. ‘Veel van ons zijn 40-plus. We hebben geprobeerd elders werk te zoeken, maar zodra we zeggen dat we van Florenzi komen, willen...
...door middel van trial and error. De voorbeelden worden niet vooraf gelabeld, maar het algoritme krijgt op basis van de resultaten achteraf feedback met een beloning als het de juiste...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden