...ingang naar de modewereld: ik keek veel modeshows en las modetijdschriften, en als ik dan bijvoorbeeld een Burberry-rok mooi vond, kochten mijn moeder en ik stof om het na te...
...allesbehalve broos en breekbaar. Ik zie dat kritiek of feedback niet eens de kans krijgt in te dalen: de verkrampte gesprekken over racisme met fragiele, als gevoelig bestempelde mensen, ontaarden...
...Omdat Moderna weigert zijn recept te delen, zal het waarschijnlijk zo’n drie jaar kan duren tot er een vaccin komt dat op dat van Moderna lijkt. Toch is het met...
...de Italiaanse Orsola de Castro, magiër met naald en draad, duurzame modeontwerper en medeoprichter van Fashion Revolution, een organisatie die kledingmerken op hun verantwoordelijkheid wijst om te verduurzamen en transparant...
Modegiganten spinnen garen bij onjuiste claims Een katoenveld in Izmir, Turkije. Beeld: Esin Deniz / iStock Voor 1 kilo katoen zou 20.000 liter water nodig zijn, zo is althans overal...
...om rokken te dragen. Modetrends spelen steeds meer in op mannen in een jurk of rok De strijd van mannen om rokken en jurken te ‘mogen’ dragen, begint eigenlijk pas...
...niet alle Ghanezen schoon drinkwater. Mijn werk symboliseert de scheidslijn tussen de stedelijke ruimte, waar nog altijd veel zwerfafval ligt, en de nieuwe, moderne woonwijken.’ Klimaatverandering zorgt ook dat mensen...
...was met en zonder klimaatverandering. Klimatoloog Geert Jan van Oldenborgh van het KNMI is hierin, samen met internationale collega´s, een van de belangrijkste experts. Het voorspellen en modelleren van neerslag...
...af als modeziekte. Asha ten Broeke vraagt zich af: mag het iets minder vooringenomen? Er zijn talloze manieren om te zeggen dat je iets niet weet. Met nieuwsgierigheid of desinteresse....
...Esajas voert ons langs de rijke geschiedenis van de taal: van de Surinaamse plantages naar de Nederlandse straten, muziek en mode. Veel Surinamers die vóór de jaren 80 zijn opgegroeid,...
...nationaliteit van aanvragers is gebruikt voor de indicator ‘Nederlanderschap’ in het model.’ Een zelflerend model, wat moeten we ons daarbij voorstellen? Een computermodel wordt vaak een algoritme genoemd: een stappenplan...
...‘Als je kijkt naar de kleur van de rivier, zie je welke kleur er dit seizoen in de mode is.’ De van oorsprong Italiaanse duurzame modeontwerpster Orsola de Castro zegt...
...meerpartijenverkiezingen en stuurt daarna observatiemissies. Het ligt niet aan de mensen op het continent; het ligt aan het model Met zeer uiteenlopend resultaat, van catastrofaal (Angola 1992, Mali nu) tot...
...Er was diversiteit, en water uit de rivier.” Dat industriële landbouw modern en dus beter zou zijn, is een hardnekkige misvatting Het is wrang: de technieken die Kaouass’ stichting de...
...kwetsbare positie. Dan praat je over moderne slavernij.” Niet alle schrijnende situaties vallen daaronder. Uitbuiting is vaak lastig te bewijzen en bovendien zien slachtoffers zichzelf meestal niet als slachtoffer. Maar...
...het economische model: hoe meer data, hoe meer winst − en winst gaat boven alles.’ 59 zettabyte. Het had zo de titel van een deathmetal-album kunnen zijn, maar nee, het...
...rond onder mode die je lichaam een vorm geeft die het van nature niet heeft. Die je zichtbaar minder van jezelf maakt. Vetrollen worden platgedrukt, putjes gladgetrokken en lillend vlees...
...heel veel water nodig ‘Ook voor de katoenboeren zijn de gevolgen immens.’ Dat benadrukt Nederlandse duurzame mode-expert en auteur Marieke Eyskoot in haar boeken Dit Is Een Goede Gids en...
...jij kledingmerken onder druk Om de schijn van verantwoording te wekken, presenteerde de modetop de eerste jaarlijkse update over het Fashion Pact – ‘een onwaarschijnlijke alliantie van modegiganten waarin Chanel,...
...mannelijkheid wél verschil maakt: de patiënt. Sommigen zijn verrast, maar vinden het leuk. Sterker nog, als feedback van zijn patiënten krijgt hij weleens terug dat hij in zijn verpleging rustiger...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden