...Leroy. Maar ook de doorsnee westerse burger leeft op te grote voet. En die kan en moet de politiek en het bedrijfsleven sturen, als politieke burger én als consument. Renes:...
...e-waste is opgerekt (zie kader hierboven). “We moeten nu meer inzamelen, terwijl de consument een knuffelbeer met batterij niet snel zal herkennen als elektronisch afval. Dat speelgoed zal eerder in...
...de maak: de ‘uitgebreide producentenverantwoordelijkheid’ (UPV). Met de UPV worden producenten van consumentenkleding verantwoordelijk voor de inzameling, recycling, het hergebruik én het afvalbeheer van de producten die ze op de...
...moeilijk het is om hulp te zoeken. Je bent in paniek en je bent bang om iemand te vertellen hoe slecht het gaat.” Bij ‘kwetsbare consumenten’ mag water niet worden...
...World Report. “Het vermindert de kans dat mensen in de toekomst melding maken van misbruik, uit angst dat ze niet worden geloofd of negatieve feedback krijgen.” Wat voor invloed de...
...allesbehalve broos en breekbaar. Ik zie dat kritiek of feedback niet eens de kans krijgt in te dalen: de verkrampte gesprekken over racisme met fragiele, als gevoelig bestempelde mensen, ontaarden...
...Zij schotelen de steeds kritischere consument grote plannen en beloftes voor, dus ik dacht: Put your money where you mouth is. Maak kritische journalistiek over deze onderwerpen mogelijk.” De specials...
...kwalitatief was als ze die aanraakten. Dat fingerspitzengefühl zijn we, of ben ik in elk geval, intussen helemaal kwijt. Als consument kun je niet weten of een kledingstuk lang zal...
...Black Friday is daarmee een symptoom van een kledingindustrie die de consument met kortingen overtuigt om tot een aankoop over te gaan, en arbeiders uitbuit om tot die kortingen te...
...ontstond vanuit een tweeledige behoefte: consumenten en belanghebbenden leren hoe zij gegevens kritisch konden analyseren en de beste beschikbare informatie over katoen openbaar stellen. Niet met de bedoeling de reputatie...
...maakt de consument keuzes op basis van gelikte foto’s van de prodúcten. Elk blaadje sla is knalgroen en er zit geen gebutst paprikaatje tussen. Dat het product bij aankomst soms...
...richten die zich niet te vaak op de consument in plaats van op de industrie? Nee, vindt Van Aalst: “De anti-rokenlobby heeft het voor elkaar gekregen dat de tabaksindustrie geen...
...het verduurzamen van de horecasector, door zich enerzijds te richten op ondernemers en anderzijds op (jonge) consumenten. OneWorld portretteert mensen die zich inzetten voor een betere buurt, school, of werkomgeving....
...te handelen.“De focus ligt nu nog erg op de consument: weinig plastic gebruiken, minder lang douchen. Daar gaan we het niet mee redden. De echte grote vervuiler is de industrie.”...
...malen hoger dan in de rest van Polen. Regeringen benadrukken graag de individuele verantwoordelijkheid van de burger, maar je kan niet alleen de consument verwijten dat steenkool alomtegenwoordig is in...
...geen nieuws dat de kledingindustrie een grote vervuiler is. En hoewel er tal van duurzame alternatieven zijn, wordt de markt nog altijd gedomineerd door grote winkelketens die consumenten aansporen zoveel...
...Hardnekkige mythe Niet per se. Online bestellen is in veel gevallen niet slechter dan zelf naar de winkel gaan. De auto blijkt voor veel consumenten namelijk nog steeds het meest...
...die geen enkele associatie meer oproepen met varkens, kippen of koeien. Aan orgaanvlees als tong, hart en hersens wagen zich nog maar weinig Nederlandse consumenten. De Graaf: “Alleen de kippenpootjes...
...door middel van trial and error. De voorbeelden worden niet vooraf gelabeld, maar het algoritme krijgt op basis van de resultaten achteraf feedback met een beloning als het de juiste...
...(Vero Moda, Jack&Jones) en PVH Corp (Calvin Klein, Tommy Hilfiger). Gezocht: duidelijk label Er gebeurt dus het een en ander, maar hoe weet je als consument of je kleding duurzaam...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden