...naar plekken die ze kunnen bezoeken om op een sympathieke manier in de media te komen. Maak daar gebruik van, zegt Van Waveren. “Organiseer een debat of bijeenkomst, zo kom...
Beeld: Jessica Bacuna Fietsverbindingen die een onveilig gevoel geven, zorgen ervoor dat mensen duurdere vervoersmiddelen moeten nemen of ergens niet gaan wonen. Gemeentes nemen die sociale onveiligheid niet mee in...
...grootste probleem is je weg te vinden in het enorme aanbod, zeker voor blinde en slechtziende mensen,” zegt Smale. Zelf vinden hij en Wehrmann vooral podcasts via sociale media, waar...
...dat Semenya’s lichaam dat van een ‘vrouw’ is, was de controverse daarmee niet voorbij. Zonder te ver mee te gaan in de mediatrend waarin Semenya’s lichaam publiek ontleed en bediscussieerd...
Regine Dang presenteert het nieuws op haar kanaal African Media Association. Beeld: African Media Association Nergens in Europa is de beeldvorming van Afrikaanse migranten zo negatief als op Malta. Media...
...met 3 procent, in de sociale sector met 2,7 procent. 1 juli is elk jaar de dag waarop huurverhogingen ingaan. De Eerste Kamer pleitte ervoor om die verhoging dit jaar...
...wat een tijdrovend proces kan zijn. De grote spelers zijn nodig om vleesvervangers toegankelijker te maken Op sociale media klonk hetzelfde geluid toen Unilever de Vegetarische Slager overnam; mensen vreesden...
...zijn ongetwijfeld de bekendste voorbeelden, maar er zijn nog veel meer protesten voor een rechtvaardige wereld die zich voor een groot deel afspelen op de sociale media. In zijn boek...
...De door Heilbron opgerichte sociale onderneming biedt een duizelingwekkend aantal kinderactiviteiten aan: van leren over de wereld die schuilgaat achter je pannenkoek of chocoladereep (terwijl je zelf je eigen lekkers...
...enkelen van hen de vraag rijzen: waarom vechten we als sociale leiders schouder aan schouder met de mannen uit onze gemeenschap, maar ondervinden we in ons huis en bed nog...
Grote bedrijven spreken zich in reclames en met gevatte posts op social media uit tegen racisme en seksisme. Dat lijkt gedurfd, maar is vooral uit lijfsbehoud. Jonge, progressieve consumenten stemmen...
...consumenten hebben zich uitgesproken op sociale media. Via de petitie kwamen ze terecht in de inbox van bedrijfsleiders. De volgende stap is structurele verandering. Nu de helft van de geannuleerde...
Beeld: Ptah Ankh Re Nederlandse media geven vrij baan aan racistische uitingen, schrijft Marvin Hokstam. Dat zet de democratie en de vrije pers onder druk. ‘Laat onze journalisten een voorbeeld...
...die we niet hebben gebruikt voor oplossingen Nu, veertig jaar later, is er in internationale media volop ruimte voor twijfel en ‘tegengeluid’ en wordt in berichtgeving omzichtig met de ernst...
Black Lives Matter-protest in Arnhem, 4 juni 2020. Beeld: Chavez van den Born Ondanks alle recente aandacht voor het onderwerp, en vele gesprekken in de media, lijkt het nog niet...
...geraakt wordt. Vooral kwetsbare wijken kregen toen veel te maken met werkloosheid en schulden. En omdat sociale vangnetten destijds zijn verschraald, stapelden allerlei problemen zich op. Als we nu willen...
...discussie in media en politiek vanuit meningen Miguel Heilbron Beeld: Chavez van den Born Hanna, Soeterik en Heilbron kunnen niet genoeg benadrukken dat de stof wordt gebaseerd op wetenschappelijke literatuur,...
...duurzame merken al eerder verantwoordelijkheid namen voor de sociale kant van de keten, kan nu een voordeel zijn De ondervraagde duurzame merken hebben dat juist niet gedaan. MUD Jeans werkt...
...de lange wachtlijsten in de sociale huursector, terwijl zijn eigen partij de afgelopen twee decennia het voortouw nam in de afbraak van sociale huur. Deze manier van framing is niet...
...is eerder aannemelijk dat 2 procent van de Nederlandse bevolking, ofwel 340.000 personen, transgender is. Sociale acceptatie Hoe staat het met de acceptatie van transgender personen in Nederland? En hoe...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden