...Na 1948 werden Palestijnen opgedeeld in categorieën: vluchtelingen, Israëlische staatsburgers en bewoners van de bezette gebieden. Zelfs onze woordenschat begon uiteen te lopen. Labels als ‘Gazaan’, ‘Jeruzalemiet, en ‘48-Arabier’ hielpen...
...naar het Amerikaanse biermerk Bud Light, dat na een promotieactie op sociale media met transgender vrouw Dylan Mulvaney (10 miljoen volgers op TikTok en 2 miljoen op Instagram) werd bedolven...
...je zo te laten denken”, zegt Cross. “Het draait allemaal om jou – je feed, je netwerk, je vrienden.” Social media geven geen impuls om actie te ondernemen ...
...vrijheid en duurzaamheid, waarvan ik de waarde leerde in Suriname. Een voorbeeld van een traditie die mens en natuur verbindt is het Surinaamse ritueel van bier schenken op de grond....
...onderscheiden van alle andere Surinaamse eetgelegenheden in Amsterdam, koos Gambier voor een veganistische keuken. Haar dochter was met de suggestie gekomen; die is lactose-intolerant. Inmiddels eet Gambier zelf ook sinds...
...tijd de brompotten allang ingehaald. Toen Youp van ’t Hek in de jaren 90 Bucklers alcoholvrije biertje de markt uit pestte, was de tijd nog niet rijp voor 0.0. Maar...
...horen. Daar is wat voor te zeggen, want transparantie is cruciaal in een democratie. Peilingen geven kiezers een idee van wat anderen zouden stemmen en volksvertegenwoordigers feedback van de kiezers...
...enkele Arabier bevrijd. Ook in de westerse wereld is solidariteit met de Palestijnen vanuit de Arabische diaspora en andere onderdrukte gemeenschappen allesbehalve nieuw. De antiracistische Black Panther-beweging in de...
...eind jaren 40? Maar als ik achteraf naar de bar schuifel voor een biertje, zegt een vriend: ‘Er zijn mensen vertrokken toen je over Palestina begon.’ Ik schrik: zelfs hier,...
...als sterke verhalen bij een pot bier.” Na scherpe teksten over het vluchtelingenbeleid deed de politie een inval Kaviaar ging een opleiding klassieke muziektheorie doen en weer muziek...
...zijn hennepmelk in pubs in Beiroet. “Mensen vinden de drank erg lekker, ik heb nog geen negatieve feedback gekregen”, verzekert hij. Plots springt Chamas op uit de sofa in...
...te creëren. We moeten niet alleen luisteren naar de ‘duiders’, maar ook naar de mensen die geduid worden Fophef indammen is vechten tegen de bierkaai, maar alle beetjes...
...beweging in Nederland alleen geweld tegen dingen; vrijwel nooit tegen mensen.” En de jongen dan, die afgelopen november tijdens de laatste verkiezingscampagne Baudet op zijn hoofd sloeg met een bierflesje?...
...filosofie van DMC ‘heal the land, feed the people’: zowel het land als het voedsel dat wordt verbouwd moet helend zijn voor mensen. Tijdens de pandemie nam voedselonzekerheid in...
...gestreden, er is werk aan de winkel. De auteurs bedanken Merel Kauffman, Cecile Trooster en Action Aid voor hun waardevolle feedback. COP staat voor Conference of the Parties. De...
...niet-westerse verhalen en perspectieven. Hij woonde en studeerde jarenlang in Parijs en Kopenhagen, spreekt Engels en Frans, vliegt regelmatig intercontinentaal en geniet overal ter wereld van een biertje op het...
...Schadelijke reclame-uitingen aan banden leggen betekent bovendien niet dat ook de producten opeens zijn verdwenen. Elke volwassene kan zich blijven volgieten met bier of frisdrank; er is echt geen James...
...de markt verkochten. Beeld: Atikah Zata Amani In West-Java moesten boeren recentelijk plaatsmaken voor een kolencentrale Voor de fotoserie Feeding the Nation reisde Zata Amani langs boerengemeenschappen in Indonesië, om...
...reflecterende schermen en een filter op de lens, waardoor kleuren minder fel ogen en de nuance niet verloren gaat. Het licht- en kleurenspel van cinematograaf Shabier Kirchner maakt de euforie...
...Vaak hebben ze al samengewerkt met producers, maar waren ze bang om hun feedback te geven – terwijl ze duidelijk weten wat ze willen. Vrouwonvriendelijke grappen De verhoudingen in de...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden