Column

Waarom 'we' helemaal niet vrij zijn

...boetes zijn we niet vrij 6. Er worden nog steeds grappen van mijn meme page verwijderd als daar trans mensen in voorkomen en ik ben er helemaal klaar mee 7....

Hoe PornHub verdient aan verboden porno

...door het verspreiden van filmmateriaal (onder andere op Netflix) en het beïnvloeden van wetgeving in de Verenigde Staten. There's survivors that took down BackPage, Craigslist, Tumblr, & right now they're...

Time to #PayUp: zo zet jij kledingmerken onder druk

...waardoor marketing cruciaal is. Juist daarom kan druk van consumenten een enorme invloed hebben. Posts hierover op sociale media, waar de drempel om je ongenoegen over een merk te uiten...

#Coronahulp genoeg, maar weten ouderen die te vinden?

...Het Dutch Emergency Fund is een actie gestart voor sekswerkers die in directe geldnood zitten Volgens Anne van Roosmalen, marketingmanager bij NLvoorelkaar, hebben sinds de lancering 1200 vrijwilligers zich aangemeld...
Opinie

Als deze mensen ‘cruciaal’ zijn, waarom betalen we ze dan zo weinig?

...dan 10.000 euro per maand maar ook bijvoorbeeld marketingstrategen of logistiek managers verdienen ruim boven het modale inkomen. Dat deze beroepen niet ‘cruciaal’ zijn, betekent niet dat ze onbelangrijk zijn,...

Gaan bomen in het boerenland onze landbouw redden?

...want we doen de marketing helemaal zelf. Balanceren tussen vraag en aanbod. Soms ook ‘nee’ verkopen, omdat mensen vergeten zijn dat kip een seizoensproduct is. In de winter lopen er...

‘Diversiteit betekent dat je voelt: deze film is ook voor mij’

...bioscopen. Er spelen vreselijk achterhaalde ideeën: ‘een donker publiek leest geen kranten’, zei een filmmaatschappij Toen Twelve Years a Slave uitkwam, wilden wij helpen met de marketing. De filmmaatschappij sloeg...

De kledingindustrie op zijn kop zetten, maar wel in stijl

...een project van het Wereldnatuurfonds voor de amoerluipaard, en zij helpen ons in de marketing. De fabriek investeert eigenlijk ook in ons, want in de beginfase kost het meer tijd...

Zó hoort chocola te smaken

...koffie met Nina Conrady, marketingmanager B2B bij Original Beans, een van de merken die ik zowel bij Marqt als Clearchox terugvind. Als ik haar vraag naar de plofcacao waar Koemans...
Column

'Quinsy, waarom horen we je niet meer in het racismedebat?'

...van de Nederlandse geschiedenis. Alsof er niet elk jaar een groot deel van het land strijdt om mensen als Wijnaldum op racistische wijze te portretteren. De marketing van Nederland als...
Opinie

‘Dat ik menstrueer maakt me nog geen vrouw’

...menstrueren doe ik wel. De lhbti+-gemeenschap als marketingstrategie Ik wil er graag van uitgaan dat Always met deze verandering goede bedoelingen heeft, maar de manier waarop het merk die verandering...

Meer manager dan vriendin

...spotje. Marketingmagazine AdFormatie noemt het een dieptepunt in de emancipatie van vrouwen én mannen. Ronald van der Aart, relatiemanager van de Albert Heijn, legt in een reactie aan OneWorld uit...
Column

Kinderlokken met National Geographic en Nestlé

...gesponsord wordt. ‘Waarom laten wij toe dat onze kinderen verleid worden om water te drinken uit plastic flesjes?’ Het gebeurt niet vaak dat ik emotioneel word van een marketingcampagne. Er...
Opinie

De boer zit klem. Een nieuw verdienmodel is de enige uitweg

...dan vroeger. Of denk aan voedingsmiddelenbedrijf Unilever, dat de afgelopen decennia talloze fabrieken verkocht, vooral van grondstoffen als olie, en steeds meer een marketingbedrijf is geworden. Een nieuw verdienmodel voor...
Opinie

‘Woke’ webcare: activisme of slimme marketing?

...aangesproken. Marketing is een afspiegeling van de maatschappij. We leven in een tijd waarin het steeds gebruikelijker is je uit te spreken voor of tegen maatschappelijke ontwikkelingen. Wat je ergens...
Column

Actrice Romana Vrede is gepraat over diversiteit ‘fokking’ zat

...ik het de jongere generatie acteurs, makers, theaterdirecteuren, zakelijke leiders, hoofden marketing en technici met een biculturele achtergrond na mij gun om meer voorbeelden te hebben waar ze op lijken....

Bands, bier en bende: de afvalberg van festivals

...Ryan Everton Bente Bollmann, marketingmanager bij Lowlands en Down the Rabbit Hole, bevestigt dat Mojo de PLA-bekers van deze festivals gaat recyclen. Dit wil zij doen in samenwerking met het...
Opinie

‘Zo antikoloniaal zijn de nieuwe Amsterdamse straatnamen niet’

...niet-witte stemmen zijn genegeerd, schrijft historicus Marjolein van Pagee. “Wit, links Nederland toont met deze halfslachtige pogingen juist haar koloniale gezicht.” Trots kondigde de gemeente Amsterdam vorige week aan dat...
Achtergrond

Bedrijfsboten op Pride veroveren meer water dan ooit

...soort radicale termen op posters niet slechts ‘oppervlakkige marketing’ is, vindt Jagessar van Pride of Colour. “Daarnaast kun je je afvragen in hoeverre commercie matcht met waar met name de...
Opinie

Zelfs na achttien bier was Zwarte Cross niet grappig

...wat diens intentie is. Hoe de brainstorms over de bordjes zijn gegaan, of de marketingmanager ze heeft gezien of ze hebben getwijfeld of het wel kon. Want het is niet...