Merken verhullen sociale misstanden en klimaatimpact met reclames waarin ze hun ‘goede daden’ promoten. Willen we consumenten een weloverwogen keuze kunnen laten maken, verplicht daarin dan een disclaimer voor green-...
...zoveel positieve feedback Je wordt extra gestimuleerd om het goed te doen, vertellen Arne Broekhoven en zijn vriendin Lieke Wouters (37). “Wij waren wel met duurzaam leven bezig. Maar in...
...de economie weer op gang komt? ‘Dit is níet de manier om het klimaat te redden,’ kopte een van de vele artikelen die afgelopen week verschenen over de klimaatimpact van...
...en inhoud van de video. Je zou denken dat het Rode Kruis iets doet met deze feedback – en misschien de video offline haalt. Maar nee, de organisatie reageert op...
...van ver een stuk minder milieuvriendelijk is. Drie kwart van de klimaatimpact van thee komt niet van het vervoer, maar van het opwarmen van water Als het transport nauwelijks een...
...mahalo nuiiiii for all the support and positive feedback??? #tillthelastalohaaina pic.twitter.com/MxJeWvSaAt — ti (@tiarekolo) December 4, 2019 De Greta’s die we negeren Chinees-Nederlandse jongeren pikken racisme niet meer Birk Heijkants...
...zeker potentie in zit voor de toekomst: “Als de informatie op de goede manier wordt voorgelegd aan de consument kun je uiteindelijk het gedrag beïnvloeden.” Bijvoorbeeld door onmiddellijk feedback te...
...ook ingewikkelder bij biodiversiteit, zegt Van Leenders. “Je klimaatimpact kun je meten door de CO₂-uitstoot van je investeringen te berekenen, maar je impact op biodiversiteit is heel lokaal. Je moet...
Als virtueel reizen een serieus alternatief wordt voor ‘gewoon’ reizen kunnen we de klimaatimpact van toerisme een halt toeroepen, zegt Maurits Kreijveld. De technologie is er: straks vlieg je vanuit...
...van planten en diersoorten. Een kwalijke en koloniale houding, die bovendien contraproductief is. Een tijdje terug publiceerde Amerikaanse nieuwssite Buzzfeed de resultaten van een jaar lang onderzoek naar ’s werelds...
...die keuzes. Zo ziet de partij wel iets in een burgercomité dat feedback geeft op wetsvoorstellen, voordat het Europees Parlement over de plannen stemt. Met burgers die door middel van...
...wij het anders doen. Wij hebben kritiek en feedback gekregen van de ouderen, maar we nemen ook nieuwe dingen mee uit onze eigen omgeving. Misschien gaan onze kinderen ook over...
...wilden er zo duurzaam mogelijk leven, dus inzetten op gedragsverandering van de bewoners en ze feedback geven op hun energiegebruik. En veel gemeenschappelijke voorzieningen creëren: gezamenlijke keukens, een yoga-ruimte, co-working...
...de prioriteit de grote kwetsbaarheid voor de klimaatimpact. Ook bij onderzoek en innovatie kwam het klimaatprobleem ter sprake. Klimaatverandering is vandaag de dag een ontwikkelingsthema. Op tal van eilanden zijn...
...6 procent, naar Berlijn met 9 procent en naar Brussel met 12 procent ten opzichte van 2017. De reizigers zijn volgens Hessel namelijk veel bewuster geworden van de klimaatimpact van...
...ones that you see in my feed – and that several include the stereotypical golden earrings that the “Sinterklaasjournaal” does no longer carry. The other problem is that while I...
...in een Buzzfeed-filmpje bekende filmfragmenten op (zeden)misdrijven. In de tiener-kaskraker Twilight (2008) geeft hoofdpersonage Edward aan zijn love interest Bella toe dat hij haar maandenlang ‘s nachts in haar kamer...
...zien daar stranden vol plastic, iets dat niet mooi staat op hun Instagram feed. Dat kan het moment zijn waarop ze denken: hoe kunnen we hier iets aan doen?” Aanleidingen...
...stapjes vervangen door bonen, tofu of andere producten met (plantaardige) eiwitten. “Wees zuinig met kaas als alternatief voor vlees”, waarschuwt Kirsten Palland van Milieu Centraal. “De klimaatimpact is vergelijkbaar met...
...ervan CO2 in de atmosfeer komt. Plus nog de nodige andere vervuilende stoffen, zoals cyanide. Maar dat niet alleen. Klimaatimpact Het maken van plastic kost ongeveer 5 procent van alle...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden