Artikelen van Omar Larabi

‘Drawing a Line’: een­zame cartoonist bestrijdt propa­ganda in India

OneWorld geeft kaarten weg voor de docu, te zien op het Movies That Matter Festival.

‘Green Border’ toont sadistisch grensgeweld in de Poolse bossen

OneWorld geeft kaarten weg voor het indringende drama, te zien op Movies That Matter.

5 Oscar­waardige films (die hun nominatie misliepen)

Van overweldigende Chileense landschappen tot ‘een van de intelligentste films van het jaar’.
Opinie

‘While We Watched’: eenzame strijd tegen conservatief rechts op Indiase tv

De kritische journalist Ravish Kumar weigert weg te kijken van moslimhaat.
Interview

Regisseur Radstake: ‘Nederlandse media romantiseerden oorlog in Indonesië’

Dat blijkt uit zijn documentaire ‘Indië Verloren: Selling a Colonial War’.
Opinie

‘Life is beautiful’: intieme egodocu­mentaire van Palestijnse filmmaker

Mohamed Jabaly maakte vanuit Noorwegen een film over vrijheid en onvrijheid.
Opinie

Docu ‘Mama Sranan’ is een overweldigend portret van Suriname

Het levensverhaal van Fansi wordt gaandeweg dat van heel Suriname.
Opinie

Het dilemma van Indiase vissers in IDFA-film: rijk en vervuilend, of arm en duurzaam?

Win kaarten voor Against the Tide!
Opinie

Docu ‘The Story of Ne Kuko’: mag je koloniale roofkunst terug stelen?

Die vraag staat centraal in deze essayistische IDFA-film.
Interview

Regisseur Shariff Nasr (El Houb): 'Films over hetero's zijn toch ook geen ‘heterofilms’?'

Zijn debuutfilm is genomineerd voor vier Gouden Kalveren.

Docu 'Tantura': hoe herinneren Israëliërs en Palestijnen zich hetzelfde bloedbad?

‘Veel Israëliërs verkeren in een voortdurende staat van ontkenning.’

In Until Tomorrow zijn álle kinderen volwaardig kind

De film toont de onvoorwaardelijke liefde van een moeder voor haar kind.