Forse groei Max Havelaar-koffie

04-08-2004 Bron: Stichting Max Havelaar

Nieuwe aanpak heeft resultaat De toegenomen eenduidigheid en herkenbaarheid van Max Havelaar-verpakkingen in het schap heeft ongetwijfeld een positieve bijdrage geleverd aan deze groei. En hoe meer consumenten producten met het Max Havelaar Keurmerk kopen, hoe meer boeren in ontwikkelingslanden hun levensstandaard kunnen verbeteren. In de eerste helft van 2004 ontvingen coöperaties van koffieboeren bijna 2 miljoen euro extra door de verkoop van hun koffie onder Max Havelaar-voorwaarden. Het Max Havelaar Keurmerk Het Max Havelaar Keurmerk is de enige - onafhankelijke - garantie dat boerenorganisaties in ontwikkelingslanden een eerlijke prijs voor hun producten krijgen. Deze prijs stelt hen in staat te investeren in kwaliteit en te werken aan een betere toekomst voor de boeren en hun families. In Nederland staat het Max Havelaar Keurmerk op koffie, bananen, thee, vruchtensap, honing, cacao, mango's en avocado's.

Stichting Max Havelaar

Reacties