...wees daarin creatief en laat merken dat je betrokken wilt zijn. Stel bijvoorbeeld eens voor om samen dezelfde film te kijken terwijl je met elkaar appt over het verloop. Stuur...
...ik meestal met ‘als je het mij vraagt is het juist goed nieuws dat de grote concerns oog krijgen voor groene merken’. Jaap Korteweg, de man achter de Vegetarische Slager,...
...Intieme tissues Inmiddels is de verbeteringsmarkt voor de vulvahouder bijkans ontploft. Zo bestaan er ‘intieme doekjes’ en vaginale douches van merken als Lactacyd en Chilly, om de vagina te reinigen...
...dat vrijheid offers eist.’ Om de identiteit van Neda te beschermen zijn haar naam en enkele persoonskenmerken geanonimiseerd. ‘Lieve Firoozeh, moet ik ook wegvluchten uit Iran?’ ‘Qassem Soleimani was niet...
Hussein Suleiman (Daily Paper) Beeld: Coco Olakunle Wat begon als een blog over streetwear, is nu een van de hipste merken in de winkel. Maar mede-oprichter Hussein Suleiman wil met...
...en inhoud van de video. Je zou denken dat het Rode Kruis iets doet met deze feedback – en misschien de video offline haalt. Maar nee, de organisatie reageert op...
...iets laten merken. Ik vermoed uit schaamte. Ik woonde na de scheiding van mijn ouders bij mijn moeder en ging altijd in de weekenden naar mijn vader. Stond ik daar,...
...door een trap je hele avond te moeten laten schieten. Mensen merken vaak hoe ontoegankelijk onze openbare ruimte is als ze met mij meelopen. Let maar eens op: hier zit...
...dure die ook nog stug aanvoelt? Schapen En certificering dan? Onafhankelijke certificering kan uitkomst bieden. Sommige merken gebruiken wol met het GOTS-label (Global Organic Textile Standard), maar dat zegt alleen...
...goede doelen geld in voor zo’n rijk land? “Allereerst, niemand hóeft te geven. Maar wij merken onder Nederlanders een grote behoefte om te doneren”, zegt woordvoerder bij het Rode Kruis...
...maken. De second wave wordt toegeschreven aan merken als Starbucks, die de koffiebeleving eind jaren negentig een luxe-update gaven en de latte’s en cappuccino’s aan de man brachten. De third...
...worden gemaakt, Valerius Group, ontwikkelen ze een circulair productieproces. De hoop is dat de grote spelers die ook met deze fabriek werken, waaronder fast fashion-merken, hun voorbeeld zullen volgen. Het...
...eigenschap mannelijk of vrouwelijk toekennen. Sekse is de toewijzing van mannelijk of vrouwelijk gender aan lichaamskenmerken Sekse wordt begrepen als de lichamelijke biologische kenmerken die een mens of dier mannelijk...
...een mannelijke foetus blijft uit. En zo wordt Samantha ondanks haar XY-chromosomen in uiterlijke kenmerken geboren als vrouw. “De gedachte van de artsen was: ze ziet eruit als een meisje...
...beleving en iets heel anders dan chromosomen, testosteron- en oestrogeenwaardes of uiterlijke geslachtskenmerken. Toch worden die dingen nog vaak met elkaar verward. Zo ben ik een man, terwijl ik door...
...spelen verschillende motieven, waaronder juridische. Veel landen waren geschokt na Trumps actie. Die werd misschien niet expliciet veroordeeld, maar ook zeker niet goedgekeurd. Dat was vooral te merken toen Trump,...
...als chocola niet zoals we een fles goede olijfolie of dure wijn wel behandelen?, vroeg hoofdredacteur Seada Nourhussen zich af. Cacaoboeren leven ver onder de armoedegrens en keurmerken zijn er...
...moet ik even slikken bij een prijs van 3,09 euro voor 40 gram Lovechock-chocolade. En waarom schreeuwen al deze merken zo hard dat de cacaopercentages in hun repen 70, 80,...
...3 dollar. Fabrikanten werken niet mee Maar slechts een handjevol merken, waaronder Tony’s Chocolonely, betaalt nu al die referentieprijs. De rest van de merken met Fairtrade-logo betaalt te weinig om...
...en duurzaamheid. Het grootste deel van ons werk bestaat uit mensen aan energieneutrale huizen helpen, elektrische auto’s stimuleren, overheden vertellen welke oplossingen er bestaan. Helaas merken we dat er veel...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden