...van planten en diersoorten. Een kwalijke en koloniale houding, die bovendien contraproductief is. Een tijdje terug publiceerde Amerikaanse nieuwssite Buzzfeed de resultaten van een jaar lang onderzoek naar ’s werelds...
...die keuzes. Zo ziet de partij wel iets in een burgercomité dat feedback geeft op wetsvoorstellen, voordat het Europees Parlement over de plannen stemt. Met burgers die door middel van...
...wij het anders doen. Wij hebben kritiek en feedback gekregen van de ouderen, maar we nemen ook nieuwe dingen mee uit onze eigen omgeving. Misschien gaan onze kinderen ook over...
...wilden er zo duurzaam mogelijk leven, dus inzetten op gedragsverandering van de bewoners en ze feedback geven op hun energiegebruik. En veel gemeenschappelijke voorzieningen creëren: gezamenlijke keukens, een yoga-ruimte, co-working...
...ones that you see in my feed – and that several include the stereotypical golden earrings that the “Sinterklaasjournaal” does no longer carry. The other problem is that while I...
...de weegschaal te leggen om het Veiligheidsakkoord te behouden? In 2013 kwamen 1138 textielarbeiders om bij het instorten van textielfabriek Rana Plaza. Hoewel de arbeiders op de ochtend van de...
...in een Buzzfeed-filmpje bekende filmfragmenten op (zeden)misdrijven. In de tiener-kaskraker Twilight (2008) geeft hoofdpersonage Edward aan zijn love interest Bella toe dat hij haar maandenlang ‘s nachts in haar kamer...
...warana, de karet en de reusachtige aitkanti, de zwarte kaaiman, alle arendsoorten, de twa twa, de oranje rotshaan, de luiaard en de miereneter. Tot slot zijn ook de apen kwatta,...
...zoon, 16 jaar oud, wordt gearresteerd om – nog altijd – onduidelijke redenen. De vrouwen uit de familie zijn twee dagen later nog zichtbaar aangedaan. Manals nicht Rana vertelt hoe...
...mijn afval.” Zij merkt ook dat een zero waste-leefstijl lastig kan zijn. “Ik doe mijn boodschappen bij de webshop Leven zonder afval, biologische supermarkt Ekoplaza en natuurwinkels. Ik moet soms...
...Hij doelt op de vergelijking met de textielindustrie, waar de consument na de ramp in textielfabriek Rana Plaza kritischer werd op het kopen van kleding met het label ‘Made in...
...ontwerpers en beleidsmakers hadden het er veel over. Dit als gevolg van onder andere de instorting van Rana Plaza fabriek en documentaires zoals The True Cost. Zodoende ging ik mij...
...merken en toonaangevende warenhuizen wel degelijk bezig met verduurzaming. Na de ramp in Rana Plaza in 2013 is het bewustzijn van oneerlijke kledingproductie sterk gegroeid. Onder druk van organisaties en...
Mostafiz Uddins fabriek ‘Denim Expert’ in Chittagong. Beeld: Hilde Janssen De ramp in de Bengaalse textielfabriek Rana Plaza in 2013 – 1134 doden – dwong de internationale kledingindustrie en overheid...
...zien daar stranden vol plastic, iets dat niet mooi staat op hun Instagram feed. Dat kan het moment zijn waarop ze denken: hoe kunnen we hier iets aan doen?” Aanleidingen...
...klant of serveerder is gebeurd, of er mensen waren die het hebben gezien en of ze hebben gereageerd. Dat helpt ons om feedback te geven aan de eigenaar”, zegt Safaa....
...de feedstock, de bossen waaruit het hout gekapt wordt. Dat is in feite een geplunderde hulpbron. Ook de producenten verdienen meestal nauwelijks. Als er geld wordt verdiend dan zijn het...
...ben al bijna dertig jaar vegetariër. Ook bij EkoPlaza waar ik eerder een magic box ophaalde, kreeg ik in eerste instantie braadworsten aangeboden. Die mocht ik gelukkig ruilen voor een...
...ook nog, die komt niet vooruit. Gelukkig is daar de Feed Calculator van een Nederlandse rondreizende landbouwspecialist: interesse in het verhaal? Of willen we liever een verhaal over de ‘sterke...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden