...de markt voor chocola. Er zijn dan ook steeds meer chocolademakers.” In de toekomst hoopt ze meer met hen samen te werken. Een band met Indonesië La Galigo is de...
...de cacaohandel. Die draait op uitbuiting. De boeren, die gebruik maken van mensen die ze amper betalen, hebben hier ook onder te lijden. De wereldmarkt zegt de prijzen van chocola...
...dat misschien al aan haar gezichtsuitdrukking kunnen zien?’ Zo gebruik ik mijn intelligentie om toch chocola te kunnen maken van sociale interactie. Maar aanvoelen doe ik het niet. Als dat...
...zoveel positieve feedback Je wordt extra gestimuleerd om het goed te doen, vertellen Arne Broekhoven en zijn vriendin Lieke Wouters (37). “Wij waren wel met duurzaam leven bezig. Maar in...
...het jaar. Kinderen uit lage inkomensgezinnen geven vaker bloemen en chocolaatjes, om hun dankbaarheid te tonen; ze hebben het gevoel dat dit een unieke kans is. Maar dat wil ik...
...en inhoud van de video. Je zou denken dat het Rode Kruis iets doet met deze feedback – en misschien de video offline haalt. Maar nee, de organisatie reageert op...
...de ene kant en uitzicht op een grachtenpand aan de andere kant, liggen de yogamatjes in vier halve cirkels uitgestald. Een intense chocoladelucht vult de ruimte terwijl de deelnemers, veelal...
...uit te geven. Maar is dat eigenlijk nodig, elke week chocolade?’ Haar voornemen: ‘Ik word chocoladesnob.’ Zó hoort chocola te smaken Komend jaar maakt OneWorld opnieuw vier magazines in het...
...goede chocolade, of is het toch een ver-van-mijn-bedshow?” Ik overdenk mijn chocoladegewoontes. Nee, ik zie mezelf niet elke week naar een chocolatier gaan om 6 euro aan een reep uit...
...chocoladebedrijven in Nederland, waaronder Mars, Mondeléz, Nestlé en Tony’s Chocolonely, proberen de cacao-industrie al jaren te verbeteren, gedreven door de roep van consumenten om eerlijke chocolade. Alleen halen die inspanningen...
...supermarkt: maakt het dan eigenlijk nog wel uit welke chocolade je koopt? Waarts aarzelt even. “Ja, ik zou toch gaan voor chocolade met een keurmerk. Je hebt dan meer kans...
...veel deze tijd van het jaar: chocoladeletters, feestelijke outfits, cadeaus voor familie en vrienden, plastic verpakkingen voor diezelfde cadeaus. Ergens weten we wel dat er veel misgaat in de productieketen...
...yam-pap van gisteren opwarmt als ontbijt. Chocola stond nog nooit op Konans menu, ook niet op dat van zijn ouders. “We eten meestal dit, maïspasta of bakbanaan als ontbijt”, vertelt...
...first video?❤️ mahalo nuiiiii for all the support and positive feedback??? #tillthelastalohaaina pic.twitter.com/MxJeWvSaAt — ti (@tiarekolo) December 4, 2019 De Greta’s die we negeren Chinees-Nederlandse jongeren pikken racisme niet meer...
...zeker potentie in zit voor de toekomst: “Als de informatie op de goede manier wordt voorgelegd aan de consument kun je uiteindelijk het gedrag beïnvloeden.” Bijvoorbeeld door onmiddellijk feedback te...
Redactioneel magazine Beeld: Hardwich Rosebel In het decembernummer van OneWorld staan we stil bij de extreme ongelijkheid in de cacao-industrie. Waarom behandelen we een luxeproduct als chocola niet zoals we...
...vervelens toe Facebook-posts van Greenpeace delen met altijd dezelfde strekking (mensen zijn shit en alle organismen lijden onder onze shitheid), die graag aan iedereen laten weten dat die slaafvrije chocolade...
...en chocola zijn populair, maar ook slecht voor de planeet. En door klimaatverandering worden ze steeds moeilijker te krijgen. Hoe vervelend ook voor de consument, de echte gevolgen worden gedragen...
...dat toegenomen bierprijzen ‘niet de meest zorgwekkende gevolgen van klimaatverandering’ zijn, maar dat het absoluut invloed zal hebben op de dagelijkse levens van mensen wereldwijd. 5. Chocolade Nee, de chocolade...
...brengen of een beloning mislopen (meestal chocola, want daar zijn ze dol op). Krijgen ze die beloning alsnog, dan delen ze die vaak vrijwillig met soortgenootjes. De rat is niet...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden