...daar een heel goed middel voor.” Welke kledingmerken zijn écht ethisch verantwoord? Van Dongen kwam eigenlijk al in 2013 op het idee om zonnecellen te combineren met textiel, en ze...
...we ons onderbuikgevoel niet moeten negeren. ‘Heb je het gevoel dat het een goed product of merk is, ga dan verder op onderzoek uit.’ Slechts een handvol grote kledingmerken heeft...
...zo veel mogelijk verschillende lichaamstypen. Wanneer ik de dikste persoon ben die je volgt, is je feed niet divers genoeg. Gebruik altijd een trigger warning (TW) wanneer je over body...
Beeld: GCShutter/iStock Met bijna twintig miljard euro aan herstelde bestellingen is #PayUp, dat kledingmerken aanspoorde om geannuleerde orders in de coronacrisis alsnog uit te betalen, een van de succesvolste kledingcampagnes...
...vertegenwoordigen slechts een tiende. Time to #PayUp: zo zet jij kledingmerken onder druk Een voorbeeld uit de modewereld: de Britse multinational The Arcadia Group weigert nog altijd te betalen voor...
...Foundation. “Fabrieksarbeiders in productielanden, waarvan velen zonder werk direct in armoede vervallen, worden naar huis gestuurd en moeten het zelf maar uitzoeken.” Hoewel veel kledingmerken zeven jaar geleden hun handtekening...
...merk in januari voor het laatst een zwart model op hun feed had geplaatst én dat een T-shirtontwerp gestolen bleek te zijn, kon ophef niet uitblijven. In The Style reageerde...
...het roer om. In plaats van zélf te ontwerpen, zou ze bestaande kledingmerken aansporen om een seated fashion-collectie te maken. Ze stelde een vaste groep modellen met een beperking samen,...
Kledingmakers in Narayanganj Sadar, Bangladesh. Beeld: Ziaul Haque Oisharjh/SOPA Images/LightRocket via Getty Images Tot woede van consumenten laten kledingmerken als Primark en C&A hun kledingarbeidsters in de steek. Hoe kunnen...
NTUF Pakistan organiseert voedselhulp voor ontslagen kledingarbeidsters en hun families. Beeld: National Trade Union Federation Pakistan (NTUF) Kledingfabrieken in Azië sluiten massaal hun deuren. Door de coronacrisis annuleren grote kledingmerken...
...dit bij ons vindt en wil bijdragen aan onze onafhankelijke journalistiek. Dit kan je doen door te doneren of je te abonneren op ons magazine. Alvast bedankt! Lekker lakken Kledingmerken...
...zoveel positieve feedback Je wordt extra gestimuleerd om het goed te doen, vertellen Arne Broekhoven en zijn vriendin Lieke Wouters (37). “Wij waren wel met duurzaam leven bezig. Maar in...
...en inhoud van de video. Je zou denken dat het Rode Kruis iets doet met deze feedback – en misschien de video offline haalt. Maar nee, de organisatie reageert op...
...first video?❤️ mahalo nuiiiii for all the support and positive feedback??? #tillthelastalohaaina pic.twitter.com/MxJeWvSaAt — ti (@tiarekolo) December 4, 2019 De Greta’s die we negeren Chinees-Nederlandse jongeren pikken racisme niet meer...
...zeker potentie in zit voor de toekomst: “Als de informatie op de goede manier wordt voorgelegd aan de consument kun je uiteindelijk het gedrag beïnvloeden.” Bijvoorbeeld door onmiddellijk feedback te...
...Journalistiek. De illusie van tweedehands Kledingmerken zijn steeds transparanter, maar is dat genoeg? Thriften is het bezoeken van kringloopwinkels, tweedehandswinkels en vintage kledingwinkels in de hoop unieke kledingstukken te vinden...
...daarover zouden geven zou vertrouwen. “Merken moeten onafhankelijke instanties ondersteunen die arbeiders gaan bevragen op lonen. Dat is betrouwbaarder dan monitoring door de merken zelf.” Kledingmerken maken tientallen collecties per...
...obsessie met uiterlijk vertoon en ook ik ben als goed geïnformeerd mens gewoonweg hebberig en koopverslaafd. Dit artikel verscheen eerder op OneWorld.nl op 24 april 2018. Kledingmerken zijn nog weinig...
...geloof ik dat grote kledingmerken zoals Gildan hun best doen om te voldoen aan de juiste maatstaven. Juist zij hebben daar mogelijkheden voor: als je veel stappen van het productieproces...
...van planten en diersoorten. Een kwalijke en koloniale houding, die bovendien contraproductief is. Een tijdje terug publiceerde Amerikaanse nieuwssite Buzzfeed de resultaten van een jaar lang onderzoek naar ’s werelds...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden