...leidde eerder tot Fashion Revolution Day, en inmiddels is er zelfs een Fashion Revolution Week. Elk jaar dat de campagne loopt, is er meer aandacht voor duurzaamheid in de textielketen....
...kledingarbeiders hun families niet meer onderhouden Hoe het nu verder moet met die kwetsbare arbeiders, is moeilijk te voorspellen. Lotte Schuurman, woordvoerder van Fair Wear Foundation, spreekt van een ‘levensbedreigende...
...zoals ze wel vaker doen met trends die ontstaan bij gemarginaliseerde groepen. Geen Fashion Week meer zonder nieuwe trends, geen fotoshoot zonder acryl. Dus kijkt niemand nu nog van op...
Hussein Suleiman (Daily Paper) Beeld: Coco Olakunle Wat begon als een blog over streetwear, is nu een van de hipste merken in de winkel. Maar mede-oprichter Hussein Suleiman wil met...
Herkomst van wol is moeilijk te achterhalen Op warmetuiendag kunnen de wollen truien weer van zolder worden gehaald. Maar kun je er zeker van zijn dat voor jouw warme trui,...
...voor de bodem. Kies kleine en/of gecertificeerde/groene accommodaties in het dal, vlakbij de lift. Kies voor het Duitse label Viabono, het Zwitserse Ibex Fairstay of het Oostenrijkse Umweltzeichen. Kijk op...
...immuniteit gebruikmaken. Dit artikel verscheen eerder op OneWorld.nl op 11 november 2019 #MeToo: we spelen allemaal een rol Vluchten voor vrije lust en liefde Faïrouz ben Salah Algerije, Marokko, Tunesië,...
...die fair trade, duurzaam en sociaal zijn. Geld spreekt soms veel luider dan woorden.” Dit artikel verscheen in 2017 in OneWorld Magazine en op 29 oktober 2017 op OneWorld.nl Kan...
Beeld: Davey Heuser via Unsplash We zijn minder koffie gaan drinken, maar geven er wel flink meer geld aan uit. Channa Brunt, tevens werkzaam bij ngo Fairfood, vroeg zich af...
...dat we naar een ander soort economie moeten: waarin het niet langer draait om concurrentie, maar om samenwerken.” Fair fashion Mode en duurzaamheid gaan hand in hand, vinden deze ontwerpers...
Van een vrouw in een broek kijken we niet meer op, maar een man in een jurk? Toch is genderneutrale kleding aan een opmars bezig. Gaat de strakke scheidslijn tussen...
Kunstenares en modeontwerpster Zolaykha Sherzad Beeld: Mashid Mohadjerin Architect en modeontwerpster Zolaykha Sherzad vluchtte op haar tiende uit Afghanistan. Nu bouwt ze met haar kledingmerk Zarif bruggen tussen de verschillende...
...Liever zou Fairtrade zien dat chocoladefabrikanten cacaoboeren de ‘leefbaar-inkomen-referentieprijs’ betalen. Het keurmerk Fairtrade is al een tijd bezig om cacaoboeren een prijs te garanderen die daar wel voor zorgt. Die...
...de vraag wat hij van fairtradekeurmerken vindt, antwoordt Konan vol overtuiging: “Als de minimumprijs en de premies daarbovenop niet in het leven waren geroepen om de cacaoboeren van extra middelen...
...nog wel langer zonder schuldgevoel vintage kleding kan blijven kopen. Transport is een belastende factor in de modewereld, zowel in de fast fashion als de slow fashion industrie. Het wordt...
...van Down en zetten mannen en vrouwen met een ‘rugzak’ designfietsen in elkaar in de Amsterdamse Roetz Fair Factory. Om inzicht te geven in het gebruik van overheidssubsidie en eigen...
...komen.” Vijf jaar na de Rana Plaza-ramp Waarom transparantie cruciaal is voor een eerlijke kledingindustrie HEMA, WE Fashion, Marlies Dekkers, Okimono, Alchemist, Kings of Indigo, Kuyichi en Schijvens Corporate Fashion....
...ingericht dat aan armoede ontsnappen zonder externe hulp niet mogelijk is. “Helaas is dat voor enorm veel boeren realiteit”, vertelt Sander de Jong, directeur van Fairfood, een organisatie die zich...
Het kledingaanbod voor dikke mensen is al hopeloos beperkt, maar voor wie ook nog een beetje duurzaam wil winkelen, is het al helemaal mager. Een duurzame én mooie plussize-outfit, hoe...
...Business of Fashion van McKinsey uit 2018. Steeds meer consumenten verwachten dat beautymerken en hun leveranciers zich zullen richten op een groenere wereld. Hoe consumenten van kleur daarover denken, daar...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden