Vliegende windmolens, zonne-ovens, waterstof: er zijn veel nieuwe technieken om energie op te wekken. Maar de meeste duurzame projecten komen niet verder dan een experiment of proeffabriek. Wat gaat er...
...term in een seksuele context. Douglas zal later een succesvolle campagne beginnen tegen Wilde en diens seksualiteit, waarmee de homovervolging in het Verenigd Koninkrijk verder oplaait. Het woord queer, dat...
...en later door de EU medegefinancierde campagne ‘Kip, het meest veelzijdige stukje vlees’. In de jaren 80 werd zelfs reclame gemaakt met ‘Melk moet’. En nu de Europese markt verzadigd...
Wie is er nou eigenlijk verantwoordelijk voor een beter milieu: de consument, bedrijven of de overheid? Dat willen de volgers van Klimaatgezant Marcel Beukeboom van hem weten. En met het...
Wie de krant openslaat of het journaal ziet, kan denken dat de wereld niet meer te redden valt. Niets van waar, zegt Hotze Hofstra: het barst van de prachtige projecten...
...wij zetten onze journalistiek in vóór gelijkheid en tegen onrecht. Wij zullen onszelf daarom ook nooit als ‘neutraal’ omschrijven. Afgelopen vrijdag lanceerden wij onze restyle en de publiekscampagne om meer...
Beeld: Stichting Vluchteling Ioane Teitiota ontvluchtte het zinkende Kiribati, maar kreeg in Nieuw-Zeeland geen asiel. ‘Klimaatvluchtelingen’ worden namelijk nog niet erkend. Miljoenen mensen in nood dreigen genegeerd te worden. Dit...
...In het Zwitsere Laax wordt er ook aan het menu gedacht: zo veel mogelijk lokaal en minder nadruk op vlees. Wie in een Oostenrijks hotel weleens met zijn skikleren aan...
...besloot op grote schaal hetzelfde te doen. Ook van dergelijke experimenten kan op den duur mondiaal worden geprofiteerd. Achter jouw ‘groene’ label zit vaak gewoon grijze stroom De schone energierevolutie...
...voor onze koffiecampagne vonden we in deze niche; alleen al om de kwaliteit van de koffiebonen te kunnen waarborgen doen veel van deze merken aan directe handel met de koffieboer....
...tijdelijk staakt-het-vuren ingesteld. Mijn angst was groter dan het verlangen om deel uit te maken van deze campagne Nu konden ze hun ethische principe, het goede doen om het kwaad...
De volgers van klimaatgezant Marcel Beukeboom waren benieuwd naar de persoonlijke dilemma’s van iemand in zijn positie. ‘Hoe blijf je optimistisch als je werkt voor een regering die geen groene...
...Jarenlang voelde Jeff Jules zich niet henzelf in hun lichaam of kleren. “Ik heb getwijfeld of ik een trans vrouw was. Soms riep ik dat ik alles eraf wilde. Ik...
...Het was een bende. Er viel me in die chaos wel één uiterst succesvolle campagne op, uit de koker van ‘de industrie’. Tijdens de onderhandelingen voor het Klimaatakkoord hoorde ik...
Daniël Poolen Beeld: Nick van Tiem Daniël Poolen begrijpt er niets van: waarom compenseren we onze milieu-impact in landen waar de CO₂-uitstoot per inwoner 1 procent is van die van...
...het Klimaatakkoord van Parijs. Pensioenfonds BPL scoort redelijk, vijf andere fondsen scoren matig. De grootste groep valt onder de categorie ‘niet transparant’. Fossielvrij NL heeft verschillende campagnes lopen om pensioenfondsen...
...milieu en droeg niet meer bij aan dierenleed. Van binnen voelde ik me schoner en gezonder. De omslag Fastforward naar vandaag. In het laatste jaar is mijn mooie veganistische droom...
...voortdurende politieke protesten in heel Libanon, en ook in Tunesië, waar momenteel de #EnaZeda-campagne (de Tunesische #MeToo) actief is, sloeg het aan. Turkije is tot nu toe het enige land...
...het weggeven (of ophalen) van: moestuinoverschotten, voedsel en maaltijden, meubilair en (kinder)kleren. En haal je geld van de bank en verstop het onder je matras, dan kan de bank het...
...Afrikaanse landen wachten niet en maken een directe kikkersprong naar schone energiebronnen. Zie in deze drie mini-docu’s hoe de groene energierevolutie zich voltrekt in Marokko, Ethiopië en Kenia. 10. #MeToo...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden