...een vreemd gevoel. Vanuit wiens perspectief is een tofu-gerecht eigenlijk een ‘verantwoorde keuze’? En welke stemmen worden in deze duurzaamheidsdiscussie uitgesloten? Bovendien is er een hele vega-industrie ontstaan die duurzame...
...je zo te laten denken”, zegt Cross. “Het draait allemaal om jou – je feed, je netwerk, je vrienden.” Social media geven geen impuls om actie te ondernemen ...
...Palestina – al decennia als dé weg naar een duurzame vrede. Zelfs door figuren die kritischer zijn op Israël, zoals secretaris-generaal van de VN António Guterres en de Arabische Liga....
...gebruik kunnen maken. Kosten: 4 miljard per jaar Ook Luxemburg wilde iets doen tegen haar enorme fileprobleem en tegelijkertijd een duurzamere manier van reizen promoten. Sinds 2020 kan...
Volgens duurzame bank Triodos heeft 22 procent van de Nederlanders hun gedrag al aangepast of is van plan om dat te doen als het gaat om duurzaamheid. Dat lijkt weinig,...
...van de agrocowboys, die de foefjes faciliteren. Strooien en klaar De boer kan binnen dit systeem geen duurzame kant op. Zonder gif werken kan wel, maar dan heb...
...strijd tussen negentiende-eeuwse koloniale machten om Afrika te verdelen. “Dit soort compensatieprojecten kunnen positief zijn voor de natuur, maar ze passen ook in het rijtje van palmolie, soja-plantages en houtkap”,...
...ze geen koffie meer wil waarvoor bomen geveld werden, en ook geen palmolie, rubber, cacao, soja of vlees. Een langere versie van dit artikel verscheen eerder op MO.be. ...
...Hagen: “Privilege speelt zo’n grote rol. Veel jonge vrouwen hebben niet het geld om verantwoord geproduceerde, duurzame kleding te kopen, terwijl ze wel beoordeeld worden op hoe ze eruitzien. Dus...
...nog niks”, zegt Marthijs Roorda door het bouwlawaai heen. Roorda is directeur van GreenInclusive, een bedrijf dat zich inzet voor de transitie richting een duurzame bouwsector en de initiatiefnemer van...
...horen. Daar is wat voor te zeggen, want transparantie is cruciaal in een democratie. Peilingen geven kiezers een idee van wat anderen zouden stemmen en volksvertegenwoordigers feedback van de kiezers...
“Wil je bij ons werken?” Een logische vraag tijdens een sollicitatiegesprek, maar een vreemde vraag tijdens een klantgesprek over een duurzame lening. Het bedrijf uit de voedselverwerkende industrie was al...
...zijn hennepmelk in pubs in Beiroet. “Mensen vinden de drank erg lekker, ik heb nog geen negatieve feedback gekregen”, verzekert hij. Plots springt Chamas op uit de sofa in...
...hun ‘duurzame’ imago. Oprichter Rupa Marya (47) wilde met DMC namelijk juist een systeem creëren waarin niet geld, maar mensen en de planeet voorop staan. Reportage gaat verder na...
...gestreden, er is werk aan de winkel. De auteurs bedanken Merel Kauffman, Cecile Trooster en Action Aid voor hun waardevolle feedback. COP staat voor Conference of the Parties. De...
...aan duurzame leningen van enkele honderden miljoenen tot miljarden euro’s. Want doe je duurzaam, dan kan dat je als bedrijf geld schelen. Aan de lening verbindt de Rabobank namelijk duurzame...
...waarvan bijna 200 miljard aan televisiereclames. Al dat geld gaat dus níet naar duurzame innovaties, het versterken van mensen- of dierenrechten of andere investeringen met een positieve impact. Een voorbeeld:...
...zich inzetten voor een betere buurt, school, of werkomgeving. De Verenigde Naties en miljoenen betrokken burgers spraken hiervoor de duurzame werelddoelen af (SDG’s), die we in 2030 moeten halen. Denk...
...de markt verkochten. Beeld: Atikah Zata Amani In West-Java moesten boeren recentelijk plaatsmaken voor een kolencentrale Voor de fotoserie Feeding the Nation reisde Zata Amani langs boerengemeenschappen in Indonesië, om...
...De Verenigde Naties en miljoenen betrokken burgers spraken hiervoor de duurzame werelddoelen af (SDG’s), die we in 2030 moeten halen. Denk aan gendergelijkheid, géén armoede, betaalbare en duurzame energie en...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden