...En de IND wil juist de details weten.” Toch weer stereotiepe vragen Het is opvallend dat de gehoren nog altijd op een westers model van homoseksuele identiteit gebaseerd zijn. Een...
...Maar naast hun kwetsbaarheid voelen de strijders zich ook standvastig in hun strijd voor een eerlijke, rechtvaardige en duurzame wereld. * Wegens privacyredenen zijn de achternamen niet vermeld. De volledige...
...cruciaal is voor een eerlijke kledingindustrie ‘EU negeert schending arbeidsrechten Bangladesh’ FWF is een ngo die haar leden jaarlijks onderzoekt op vooruitgang bij het streven naar een eerlijkere kledingindustrie. ↩︎...
In dit tempo is er pas in 2048 een eerlijke genderverhouding in de wetenschap Het merendeel van de afstudeerders van universiteiten is vrouw. Toch stromen nog altijd meer mannen door...
...hoge prijs van zo’n 150.000 euro vooral bedoeld voor de voorlopers en liefhebbers, die het Nederlandse merk en de technologie willen steunen. Zo ging het ook bij het eerste model...
...voorkomen. Modekwaal? Als iets vaak voorkomt is het niet zo dat het gediskwalificeerd moet worden Het gebruik van de term PMS is daarom controversieel. Omdat veel vrouwen aangeven in ieder...
...noorden droog. Dus zolang cacao uit het zuiden komt en er eerlijke prijzen voor betaald worden, is er niet zoveel aan de hand.” Kijk dus op de verpakking naar de...
...Havelaar op – het eerste keurmerk voor eerlijke producten (koffie, thee, chocola, bananen) – en eerlijk modemerk Kuyichi. Ook was hij samen met Ahold initiatiefnemer van het keurmerk voor maatschappelijk...
...smartphone de zogeheten dark mode of night mode. Hierin worden alle menu’s en schermen donker weergegeven, deels zelfs zwart. Dat is prettiger aan de ogen als het donkerder is. Bij...
...het economisch model ligt ook bij onderwijs. Zowel consumenten als producenten moeten beter geïnformeerd worden over het circulaire model. Er moet een manier gevonden worden om de consument te wijzen...
...van planten en diersoorten. Een kwalijke en koloniale houding, die bovendien contraproductief is. Een tijdje terug publiceerde Amerikaanse nieuwssite Buzzfeed de resultaten van een jaar lang onderzoek naar ’s werelds...
...landgenoten. Iets waar zij zich vurig tegen verzet aan de hand van haar mode-instituut Next Design. Met haar ervaring in de modewereld wil ze zoveel mogelijk vrouwen zelfvoorzienend de wereld...
...een duurzame en eerlijke koffieketen voor de héle sector is een moeilijk en langzaam proces. Peeze werkt samen met andere partijen om minimumstandaarden rond duurzaamheid en eerlijke prijzen te verwezenlijken....
...die keuzes. Zo ziet de partij wel iets in een burgercomité dat feedback geeft op wetsvoorstellen, voordat het Europees Parlement over de plannen stemt. Met burgers die door middel van...
...draaien nu tien jaar in deze stal en we moeten nog een paar jaar verder voordat ‘ie afbetaald is, dus dan wordt keuzes maken toch anders.” Eerlijkere prijzen ‘Ze vragen...
...en de btw terugvragen). Met een zonnig dak verdien je dat in vijf of zes jaar weer terug (tien moderne zonnepanelen wekken ongeveer 3.000 kWh per jaar op. Doe dat...
...naar Sardinië. Daar had ook zij, gehuld in haar marineblauwe boerkini, onvervalste waterpret. Moslimvrouwen worden steeds zichtbaarder in de modewereld De ‘boerkinicover’ van Sports Illustrated laat zien dat de modewereld...
...wij het anders doen. Wij hebben kritiek en feedback gekregen van de ouderen, maar we nemen ook nieuwe dingen mee uit onze eigen omgeving. Misschien gaan onze kinderen ook over...
...passen binnen ons huidige kapitalistische model, waarin bedrijven de vrijheid krijgen om te nemen wat ze willen. Het model dat predikt dat een boom pas waarde heeft, pas ‘productief’ is,...
De dilemma’s van Aynouk Tan Aynouk Tan Beeld: Marco ter Beek Aynouk Tan beweegt zich door de modewereld met een boodschap: laat kleding geen keurslijf zijn. Ze ageert daarmee tegen...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden