Keti Koti op 1 juli is net zo belangrijk als 4 en 5 mei. Het zijn data waarop wij als Nederlanders belangrijke gebeurtenissen uit de Nederlandse geschiedenis herdenken en vieren....
...We hebben geen data vanop volle zee, aangezien we daar geen metingen kunnen doen.’ ‘We willen nagaan of vogelpopulaties de vloedgolf hebben overleefd’ Deel dit Inna Krivko is...
...dan in 2020. Alleen al om te voldoen aan de vraag naar batterijen, zullen er in de komende tien jaar wereldwijd 384 nieuwe mijnen nodig zijn, berekende data-analysebureau Benchmark Mineral...
...en criminelen profiteren van de verkoop van gestolen vee.” Het conflict dat daardoor ontstaat, leidt ook tot (dodelijk) geweld. Het Armed Conflict Location and Event Data Project (ACLED), een onafhankelijke...
...je zo te laten denken”, zegt Cross. “Het draait allemaal om jou – je feed, je netwerk, je vrienden.” Social media geven geen impuls om actie te ondernemen ...
...persoonlijke data ondermijnt de democratie Techdominantie vraagt om een andere aanpak. De macht van Alphabet en Meta komt niet alleen door schaal, maar vooral door data-microtargeting – advertenties op...
...en werkt hij met collega’s aan Illustrate Change, een database voor diversere medische illustraties. “Ook vrouwen in het algemeen, Aziatische mensen en personen met een handicap ontbreken grotendeels in de...
...geboortevader, die kort daarvoor aan hem was gekoppeld via een DNA-database. “Na elke voorstelling wachtte op mijn telefoon een treintje met nieuwe informatie op me.” ‘Je biologische familie vinden...
...data aanleverden en dat veel universiteitsbestuurders nevenfuncties hebben die ze niet onthullen. “Dat beïnvloedt de vraagstelling”, zegt Candel. “Zo wordt de hoofdvraag ‘Wat betekent verduurzaming voor het inkomen van de...
...wat dat in de praktijk voor iedereen betekent. Dit is geen fictie: de data zijn er. Onderzoek heeft aangetoond dat als we mensen een beeld geven van hoe het...
...investeren, in plaats van boerenorganisaties? “Dat bieden ze zeker aan, hoor”, lacht Rung’eto-voorzitter Maghagu Linus. “Maar data zijn macht. Als een maler of opkoper als enige over onze data beschikt,...
...van Brown University beschrijft Roberto J. Gonzalez, hoogleraar culturele antropologie, de betrokkenheid van het Amerikaanse overheidsbedrijf Palantir Technologies bij de huidige aanvallen op Gaza. Het in Denver gevestigde data-analysebedrijf dat...
...en voelen, waardoor handelen achterblijft. We staan voor de uitdaging ons te verbinden met de alledaagse gevolgen die schuilen achter de datapunten en scenario’s van de klimaatwetenschap. Wat betekent anderhalve...
...de database rekent dan weer niet de CO2-opname van het biobased materiaal mee, waardoor er geen duidelijke conclusies uit getrokken kunnen worden. Ook staan lang niet alle biobased materialen in...
...horen. Daar is wat voor te zeggen, want transparantie is cruciaal in een democratie. Peilingen geven kiezers een idee van wat anderen zouden stemmen en volksvertegenwoordigers feedback van de kiezers...
...Zodra ik ‘CSRD’ laat vallen bij klanten, zie ik een mix van werk- en frustratiezweet op het voorhoofd ontstaan. Ze hebben maandenlang koortsachtig moeten wroeten naar betrouwbare duurzaamheidsdata binnen het...
...en De Dikke Datashow voor de VPRO. Samen met Soundos El Ahmadi en Edson Da Craça maakt ze BIMS De Podcast. Eerder schreef ze de NPO3-webserie Hood Vlogs en speelde...
...zijn hennepmelk in pubs in Beiroet. “Mensen vinden de drank erg lekker, ik heb nog geen negatieve feedback gekregen”, verzekert hij. Plots springt Chamas op uit de sofa in...
...Utrecht dat er ‘zo goed als zeker geen thematisch onderzoek is gestart naar aanleiding van de brief’. De gemeente Tilburg zegt dat er eenmalig een uitwisseling van data is geweest...
...filosofie van DMC ‘heal the land, feed the people’: zowel het land als het voedsel dat wordt verbouwd moet helend zijn voor mensen. Tijdens de pandemie nam voedselonzekerheid in...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden