Chocola is een luxeproduct. Waarom behandelen we het dan niet zo?

Chocola is een luxeproduct. Waarom behandelen we het dan niet zo?

Redactioneel magazineIn het decembernummer van OneWorld staan we stil bij de extreme ongelijkheid in de cacao-industrie. Waarom behandelen we een luxeproduct als chocola niet zoals we een fles goede olijfolie of dure wijn wel behandelen? Normaal vragen medewerkers op...
Meer manager dan vriendin

Meer manager dan vriendin

Hoe emotionele arbeid in heterorelaties ongelijk verdeeld isVrouwen zijn gewoon beter in zorgen, toch? Of is het iets waar ze vooral beter in getráind zijn? De ongelijke ‘emotionele arbeid’ in liefdesrelaties is een punt van strijd in het hedendaags feminisme. Update...
Kunstmatig rijk

Kunstmatig rijk

Redactioneel magazine: Hoe Zit Het Met Geld?Harde flappen hebben steeds meer plaatsgemaakt voor digitale knaken, waardoor geld vooral de fictieve waarde van een op hol geslagen systeem vertegenwoordigt. Is er een alternatief mogelijk? En (hoe) kun je...
Kunstmatig rijk

Kruispunten

Redactioneel magazineHet aprilnummer van OneWorld Magazine draait om intersectionaliteit. Een rechtvaardige wereld bereik je namelijk niet door het ene onrecht te scheiden van het andere, maar door meerdere systemen van onderdrukking bloot te leggen én de verbanden...