Bedrijven en #BLM: goede sier of oprecht activisme?

Bedrijven en #BLM: goede sier of oprecht activisme?

Unilever, Gillette en Tony’s Chocolonely: bedrijven staan in de rij om zich solidair te tonen met de Black Lives Matter-beweging. Maar wat doen ze intern tegen racisme? Verdienen ze aan de uitbuiting van arbeiders van kleur? We zochten uit wat de mooie statements in...
‘Woke’ webcare: activisme of slimme marketing?

‘Woke’ webcare: activisme of slimme marketing?

Grote bedrijven spreken zich in reclames en met gevatte posts op social media uit tegen racisme en seksisme. Dat lijkt gedurfd, maar is vooral kopieergedrag. En merken die niet voorop durven lopen, maken het verschil niet, schrijft Nadine Ridder. KPN reageerde onlangs...
Just Use It: hoe Nike activisme gebruikt

Just Use It: hoe Nike activisme gebruikt

Nike heeft met een gewaagde reclamecampagne veel stof doen opwaaien. ‘Ergens in geloven, met het risico alles op te moeten geven’, laat het sportmerk graag op het eigen imago slaan. Maar echte risico’s loopt Nike helemaal niet, betoogt Nadine Ridder. Nike viert het...