Verder lezen?

Rechtvaardige journalistiek verdient een rechtvaardige prijs.
Maak jij OneWorld mogelijk?

ja, ik word nu lid vanaf 6,- per maand

Consumenten gaven in 2013 ruim 10% meer inkomen uit, 10,8% om precies te zijn, aan duurzaam voedsel ten opzichte van het jaar daarvoor. Voor 2,5 miljard euro aan dier- en milieuvriendelijk eten ging over de toonbank in 2013. In totaal is 6,1% van het voedsel dat Nederlanders kopen duurzaam. Dit alles staat in de Monitor Duurzaam Voedsel 2013.

Keurmerken
Het keurmerk ASC, een keurmerk voor vis van het WNF, en keurmerk Scharrelvlees hebben de grootste groei doorgemaakt. Alleen Milieukeur werd minder verkocht. Dit keurmerk zat in 2013 op minder producten.

Duurzame producten werden vooral in supermarkten gehaald, 68%, gevolgd door restaurants, cafés en andere buitenhuishoudelijke markten, 18,8%, en speciaalzaken, 13,2%.

De volledige Monitor Duurzaam Voedsel 2013 is te vinden op de website van de Rijksoverheid.

Afbeelding: Milieucentrum Utrecht

670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief