Call to Action in beeld: Gezonde wereldburgers

Smaak te pakken en Fruitilicious organiseerden een kookworkshop voor kinderen in de multi-culturele wijk Amsterdam Zuid-Oost. Samen met de kinderen kookten zij heerlijke Wereldburgers waar ze een ingrediënt uit eigen cultuur aan toevoegden. Als toetje maakten de...

‘Ik weet dat ik vermoord kan worden’

Gloria Amparo (51 jaar) uit Colombia was ooit zelf slachtoffer van geweld en seksueel misbruik. Ze groeide op in diepe armoede. Haar vader was gewelddadig en sloeg haar moeder. Op een gegeven moment moest ze van Buenaventura naar Bogotá vluchten. “Maar, en dit klinkt...

Bedrijven vragen snel robuust klimaatbeleid van Europa

De oproep van 57 grote bedrijven en organisaties, samen goed voor 4,5 miljoen werknemers wereldwijd, is gericht aan de Europese Raad. Die komt later deze maand samen om de cruciale klimaattop in Parijs in 2015 voor te bereiden, waar een wereldwijd klimaatakkoord...

Lego stopt samenwerking met Shell

Lego en Shell hebben al sinds de jaren zestig overeenkomsten lopen waarbij verschillende Lego-producten, zoals tankstations en sportwagens, voorzien werden van Shell-reclame. Voor de huidige deal, die in 2011 werd afgesloten, kreeg Lego 85 miljoen euro. Ongehoord,...

Call to Action in beeld: Bodemuitputting en bananen

Onze voorkeur voor exotische producten put bodems uit in het land van herkomst. Ingewikkelde materie werd duidelijk met een grote weegschaal op het Jansplein in Arnhem. Eet je een banaan uit Afrika, dan blijft de schil met voedingstoffen in Europa. Stichting...