Repareren? Niet als het aan de producent ligt

Repareren? Niet als het aan de producent ligt

Met een nieuwe campagne wil SIRE consumenten aansporen om kapotte producten te repareren in plaats van weg te gooien. Maar wie spoort bedrijven aan om reparatie niet zo onnodig moeilijk en duur te maken? Update 18 oktober 2019: Vandaag is het tien jaar geleden dat het...
‘Ik moet vliegen voor mijn werk’ is geen excuus meer

‘Ik moet vliegen voor mijn werk’ is geen excuus meer

Deze bedrijven pakken hun vlieggedrag aanVan allerlei kanten klinkt de roep om minder vliegtuigen te laten opstijgen. Zelf kun je ervoor kiezen minder te gaan vliegen. Maar wat als je moet vliegen voor je werk? Zijn bedrijven al bezig hun vlieggedrag in te perken? In...
Het Suitsupply dilemma

Het Suitsupply dilemma

Representatie en marketing in een neoliberale contextRepresentatie van onder andere homoseksuele mannen in media en marketing is enorm belangrijk. Maar waar begint en eindigt de verantwoordelijkheid van een commerciële organisatie, wanneer zij in hun campagne willens...
World Economic Forum: thermometer van de macht

World Economic Forum: thermometer van de macht

Blog #6 Klimaatgezant Marcel BeukeboomMarcel Beukeboom is in Zwitserland, bij een evenement voorafgaand aan het World Economic Forum. Daar praat hij met onder andere verzekeraars en pensioenfondsen over hun rol in de reactie op klimaatverandering. Wie toont er het...