Gedreven en verbindende communicatieprofessional
Gedreven en verbindende communicatieprofessional
  • Den Haag, Netherlands
  • 21 maart 2024

Ik ben een ervaren communicatieprofessional, verbindende coach en resultaatgerichte leidinggevende. Geloof in de kracht van storytelling. Creatief en flexibel. Goed in reputatiemanagement. Met een scherp oog voor de wereld waarin we leven. Kritisch en nieuwsgierig. Ik hou ervan projecten en mensen op een prettige manier in beweging te krijgen. Vrolijk en ambitieus.

Categorie
E-mail
janneke.hendrikx@kpnplanet.nl
Telefoonnummer
0623351395

Opleiding

HBO @ Nederlands / In- en externe communicatie voor instelling en bedrijf
mrt 2024 — apr 2024
HBO @ School voor Coaching
sep 2022 — dec 2022

Groepsdynamiek en teamcoaching

HBO @ School voor Coaching
sep 2019 — jun 2020

Leergang coachend leidinggeven

HBO @ Academie voor Journalistiek
sep 1999 — apr 2024

Ervaring

Manager internationale PR, social media en content @ Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC)
apr 2013 — Huidig

In mijn huidige rol bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen ben ik verantwoordelijk voor de reputatie van het merk NL en de verhalen die we vertellen over de bestemming Nederland. Ik stuur een team aan van 10 (internationale) professionals in Nederland, Europa en de VS. We gebruiken storytelling als middel om verhalen te pluggen bij de media, relevante content en campagnes te maken op social media en op onze digitale kanalen.

Na een ingrijpende reorganisatie in 2018/2019 heb ik het team intensief begeleid om een nieuwe koers te gaan varen. Namelijk die van kwantiteit naar kwaliteit. Positionering van de bestemming Nederland, digitalisering en het creëren van nieuwe verdienmodellen stonden hierbij centraal.
Ik vind het werken in een multicultureel team een van de leukste facetten van mijn werk. En misschien ook wel het lastigste. Mensen het beste uit zichzelf te laten halen, mijn team als geheel te zien groeien en te zien dat mijn visie op reputatiemanagement werkt; daar haal ik ontzettend veel voldoening uit.

Woordvoerder @ Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC)
apr 2010 — apr 2013

In mijn rol als corporate woordvoerder en communicatieadviseur binnen de afdeling Corporate Affairs was ik verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie van NBTC. Ik vormde de schakel tussen NBTC en de Nederlandse media en onderhield op dagelijkse basis contact met de Nederlandse pers (landelijk en regionale kranten, tijdschriften radio en publieke en commerciële omroepen).

Het snelle handelen, de kick die het geeft als ik een bericht precies in de media weet te krijgen zoals ik dat voor ogen heb, een quote van onze directeur, zelf op camera of live in een radioprogramma; ik ben er nog altijd dol op.

Marketing communicatie-adviseur @ FPW
nov 2003 — apr 2010

Bij FPW was ik verantwoordelijk voor heel uiteenlopende (marketing)communicatieprojecten. Van advies tot productiebegeleiding. Magazines maken, videoproducties begeleiden, websites opleveren en evenementen organiseren. Ik werkte bij FPW onder andere voor de gebiedscommunicatie van Strijp-S in Eindhoven en Westergouwe in Gouda, de corporate communicatie voor ingenieursbureau Metrum. Ik hield van de snelheid van de bureauwereld; de vastberadenheid van een pitch en de intense samenwerking tot in de late uurtjes om een deadline te halen.

Communicatiemedewerker @ WSZ
mrt 2003 — feb 2002

Als Communicatiemedewerker was ik verantwoordelijk voor de huisstijlmiddelen van de woningstichting. Ik schreef veel. Brieven aan huurders en nieuwsberichten voor de website. Bovenal verruimde ik mijn blik op de wereld door als jonge, hoogopgeleide, witte vrouw te werken in de sociale woningbouw waar o.a. uitzetting, verwaarlozing en armoede ook aan de orde van de dag waren.

Junior communicatieadviseur @ Bex* Communicatie
sep 2001 — dec 2002

Bij Bex* ontstond mijn liefde voor het communicatievak. Ik werkte aan uiteenlopende PR-projecten. Het meeste indruk maakte de communicatie rondom een grote reorganisatie waarbij veel medewerkers een nieuwe baan moesten vinden. Mensen ondanks die hevige teleurstelling in beweging krijgen door middel van communicatie: dat vond ik toen al fascinerend mooi.

Neem contact op met de kandidaat

Contact