- Rotterdam, Nederland
- 20 maart 2023
Ik ben een leergierig, hardwerkend en pragmatisch persoon met een passie voor het klimaat en (sociale) duurzaamheid. Met deze reden heb ik gekozen een MSc in Sustainable Development (track: space and soceity) te volgen, wat ik in juli 2023 afrond. Voor het onderzoek voor mijn masterthesis ben ik 6 weken in Zimbabwe geweest waar ik in samenwerking met begeleiders van de University of Zimbabwe onderzoek heb gedaan d.m.v. surveys en interviews.
Ook heb ik een jaar in het basisonderwijs gewerkt waar ik aan kleine groepjes (2 tot 3 kinderen) rekenlessen heb gegeven op kansarme scholen in Rotterdam-Zuid. Hier stond ik in nauw contact met de ouders van de kinderen om het leerproces van de kinderen te optimaliseren. In deze functie is het hebben van een growth mindset erg belangrijk en dit pas ik nog steeds bewust toe in het dagelijkse leven.
Opleiding
Ik ben momenteel bezig met een MSc in Sustainable Development (track: space and society). In deze opleiding heb ik geleerd hoe belangrijk het is dat er een balans moet zijn tussen het sociale, economische en de natuur voordat een situatie duurzaam kan zijn. Hierbij ligt de aandacht vooral op de verhoudingen tussen het globale noorden en zuiden. Mijn persoonlijke interesse ligt vooral op het gebied van sociale duurzaamheid en het welzijn van mensen in deze en volgende generaties, maar ik heb een brede interesse en ik leer snel dus ik sta ook zeker open voor andere uitdagingen en thema's
Gestart: September 2021
Verwacht af te ronden: Juli 2023
Ik heb een BSc in Liberal Arts and Sciences met een major in Politics and International Relations.
De meerwaarde van een bachelor in LAS is dat ik in het eerste jaar verschillende vakken heb gehad uit verschillende disciplines, van economie tot biologie en filosofie. De vakken werden gegeven in kleine groepen van 8 tot 12 studenten waarvan vaak iedereen een andere achtergrond heeft en van verschillende studierichtingen komen. Dit zorgde voor interessante discussies.
'Problem-Based Learning' is de leermethode die hiervoor gebruikt wordt. Hier worden leerobjecten aangeboden als 'open-ended' vraagstukken waar je dan als groep mee aan de slag gaat om tot oplossingen te komen. Door deze leermethode heb ik geleerd om informatie uit probleemstellingen te organiseren en analyseren en hier vervolgens ook stapsgewijs mee aan de slag te gaan om tot oplossingen te komen.
Gestart: Augustus 2017
Afgerond: Juli 2020
Ervaring
Het doel van deze stichting en functie is het verkleinen van kansenongelijkheid in Rotterdam d.m.v. kleinschalig rekenonderwijs aan basisschool kinderen in Rotterdam Zuid. Gedurende een schooljaar heb ik 10 verschillende kinderen, verspreid over 5 basisscholen, iedere dag een uur lang rekenles gegeven. Deze lessen bereidde ik zelf voor op basis van het niveau en behoefte van de kinderen. Ook had ik hier geregeld contact met de ouders van de kinderen om de voortgangen te bespreken. Tijdens de tutorlessen lag de focus niet alleen op het rekenen zelf maar besteedde ik ook aandacht aan zelfvertrouwen, doorzetten en leren leuk maken.
In deze functie heb ik geleerd dat ik flexibel ben, in oplossingen denk en een growth mindset heb. Een collega gaf mij bij mijn functioneringsgesprek de feedback dat hij niet weet of hij 'ooit iemand heeft ontmoet op wie elke grote reis begint met de eerste kleine stap beter van toepassing is'.