Organisatietalent met hart voor maatschappelijke impact | Combineert empathie, structuur en resultaatgerichtheid
Organisatietalent met hart voor maatschappelijke impact | Combineert empathie, structuur en resultaatgerichtheid
  • ALMERE, Nederland
  • 23 juni 2025

Wie ben ik?

In een intermediaire rol sta ik in mijn kracht. Een betrokken, proactieve, empathische en creatieve professional, zo kan ik mezelf omschrijven. Ontwikkeling, het leren en ontdekken van nieuwe dingen: dat geeft me energie!

Plannen, coördineren en organiseren zijn voor mij vanzelfsprekend. Ik denk vooruit, regel zaken goed en combineer dat met een goed analytisch vermogen. Vanuit mijn helikopterview zie ik snel verbanden en het bredere perspectief. Met oog voor detail schep ik orde in wanorde, vertaal complexe processen in duidelijke taal en verbeter ze. Vanuit samenwerking verhoud ik mij tot alle lagen binnen de organisatie en bereik ik resultaat. Want: 1 en 1 is 3!

Wat zoek ik?

Met een frisse blik en een sterke drive om impact te maken, ben ik klaar voor de volgende stap in mijn carrière.

Ik voel al een tijd dat ik mijn opgedane ervaring, kennis en kunde in wil zetten met maatschappelijke impact. In mijn vrijwilligerswerk doe ik dat al. Graag wil ik die lijn nu ook doorzetten in mijn werk.

Het afgelopen half jaar heb ik mij vergaand georiënteerd op een overstap naar het onderwijs via het zij-instroomtraject. In die periode heb ik enorm veel geleerd over het onderwijs, mijn mogelijkheden hierin en niet ten laatste ook over mijzelf. En dat een andere route dan de zij-instroom voor mij meer passend is.

Ik kies er daarom voor om de kwaliteiten en de ervaring die ik tot nu toe in mijn carrière heb opgedaan, in te zetten voor een organisatie waar ik op een andere manier impact kan maken. In een functie waarin ik zichtbaar mijn waarde kan toevoegen. Plannen en organiseren, creatief denken, groeien en laten groeien en projectmatig werken zijn hierbij signaalwoorden.

Mijn toekomstige werkplek ligt bij voorkeur ergens in de driehoek Amsterdam, Utrecht, Lelystad. Ik ben op zoek naar een 32- tot 36-urige werkweek.

Ik sta open voor nieuwe kansen en samenwerkingen. Lijkt het je leuk om kennis te maken of ideeën uit te wisselen? Stuur me een berichtje, dan drinken we een kop koffie!

Categorie
E-mail
cindynschipper@gmail.com
Telefoonnummer
0615466776

Opleiding

Landelijke Reken- en Wiskundetoets voor de Pabo @ Windesheim
dec 2024 — jan 2025
Masterclass Interculturele Verschillen @ Vrijwilligers Academie Almere
nov 2024 — nov 2024
Transformatiepad @ Welopstellingen
jan 2023 — jul 2023

Persoonlijk leiderschap

Reiki 2 @ Zoma Opleidingen
dec 2022 — jan 2023
Schrijven zonder grenzen @ Uitvergroot
okt 2022 — jul 2025
Schrijven met je zintuigen @ Schrijfruimte
mei 2022 — mei 2022
Reiki 1 @ Zoma Opleidingen
mei 2022 — jun 2022
Training telefonische verkoop en dienstverlening @ Bicknese (TBLG intern)
feb 2022 — jun 2025
Goodhabitz @ NLP - introductie
dec 2020 — jan 2022
Training effectieve telefonische verkoop @ Coach + Result
nov 2018 — jul 2025
Omarm verandering / colors of change (De Caluwe) @ Athlon Intern
dec 2017 — dec 2017
Training interne communicatie en klachten @ Athlon intern
sep 2017 — okt 2017
Training Personal Impact @ De Lage Landen/Athlon intern
dec 2016 — dec 2016
Basisopleiding Fotografie @ Fotovakschool
jan 2015 — mei 2015
Vakfotograaf @ Fotovakschool
sep 2013 — jul 2015

Afstudeerrichting: portretten.
Voorkeur voor de richting Portret met een maatschappelijke inslag. Onder andere portretseries gemaakt met het thema pesten (voor de Stichting Aandacht voor Pesten), Sporters en Cat Ladies. Mijn afstudeerserie 'Respect' had betrekking op moslims in Nederland, met de oproep om verder te kijken dan alleen het uiterlijk. De dames en heren die meewerkten aan deze serie heb ik in een Rembrandt-achtergrond geplaatst om de relatie met Nederland verder te symboliseren/te benadrukken.

Jurisprudentiemarathon 2011 @ VdlC
dec 2011 — dec 2011
Cursus Aanbestedingswet 2011 @ VdlC
dec 2011 — dec 2011
Jurisprudentiemarathon 2011 @ VdlC
dec 2011 — dec 2011
Cursus Gids Proportionaliteit @ VdlC
mei 2011 — jun 2011
VNA 1 @ VNA
jan 2007 — jun 2007
Creatief en commercieel schrijven @ ISBW
jan 2004 — apr 2025
Nima Sales A @ ISBW
sep 2000 — jun 2001
Erasmusprogramma aan de economische faculteit @ Universidad de Zaragoza
aug 1994 — jan 1995
HEAO International Business and Languages @ Hogeschool Holland
sep 1992 — jun 1996
VWO @ Chr. College Stad en Lande
aug 1986 — jul 1992

Ervaring

Oriëntatie op carrièreswitch naar het onderwijs @ Flevowijs/ASG
nov 2024 — jun 2025

Actieve oriëntatie op een nieuwe rol in het basisonderwijs. Hierbij
heb ik meegekeken in het speciaal en het basisonderwijs, een cursus
gevolgd over de ins en outs van het leraarschap, de reken- en
wiskundetoets behaald, mijn portfolio geschreven en op vrijwillige
basis twee dagen per week stagegelopen op een basisschool. Dit
heeft geleid tot een beter inzicht in de diverse onderwijsfuncties en
mijn mogelijkheden in het onderwijs.

Begeleider Kanjerlezen @ De Nieuwe Bibliotheek
sep 2024 — Huidig

Vrijwilligersfunctie.

Begeleiding bij het begrijpend lezen voor kinderen uit groep 4 t/m 8, voor wie dit niet altijd even gemakkelijk gaat. Ik begeleid hier momenteel kanjers in de leeftijd van 6 tot en met 8 jaar.

Iedere week komen we in de bibliotheek in kleine groepjes bij elkaar om samen om de beurt hardop te lezen in een prachtig boek. Moeilijke woorden en situaties bespreken we. Het verhaal komt zo veel meer tot leven en lezen wordt gemakkelijker en leuker. We bevorderen zo het leesplezier en maken leeskilometers. Onbewust gaan kinderen zo veel beter lezen. En dat is enorm goed voor hun ontwikkeling. Want lezen gebruik je overal bij!

Tender Specialist @ Arval
jan 2023 — okt 2024

• Schrijven van tendervoorstellen op maat voor de dienstverlening van
Arval, inclusief evaluatie van de voorwaarden.
• Coördineren, plannen en uitvoeren van gelijktijdig lopende nationale
en internationale tenders en aanbestedingen, binnen de deadlines.
• Ontcijferen van de klantbehoefte door het analyseren van de
aanvraag, de voorwaarden en het stellen van de juiste vragen.
• Vertalen van de behoefte van de klant en zijn specifieke vragen naar
commerciële teksten, zoals bijvoorbeeld duurzaamheid.
• In kaart brengen wat social return inhoudt, wat op dit gebied nodig is
voor tenders en de contacten met de organisatie onderhouden om
dit te bereiken.

Senior account manager - Tenders New Business @ Terberg Business Mobility
feb 2022 — dec 2022

• Schrijven van professionele en op de klant toegesneden tender- en
aanbestedingsvoorstellen op basis van input van interne en externe
stakeholders. Mijn komst maakte het mogelijk om door te dringen in
eindrondes van aanbestedingen en tenders en deze te winnen.
• Optimalisatie en kwaliteitsverbetering van het gehele tenderproces.
• Opstellen van een ‘tenderbibliotheek’ en implementatieplan.
• Organisatie en coördinatie van meerdere gelijktijdig lopende
tendertrajecten en aanbestedingen met diverse harde deadlines.
• Actief meedenken over, samen opbouwen van en bijdragen aan de
ontwikkeling van de nieuwe afdeling, o.a. door gezamenlijk opstellen
van het New Business Plan.

Vrijwilliger supermarktacties @ Stichting Voedselbank Almere
dec 2013 — Huidig

Een superleuke vrijwilligersbaan! Want hierin mag ik mijn kwaliteit om te verbinden en binnen enkele seconden de klik te maken combineren met een heel fijne doelstelling: het ophalen van zoveel mogelijk voedsel en gebruiksartikelen voor inwoners van Almere, die dat zelf niet kunnen betalen. Dat doe je met een klein team dat verschilt per supermarkt waar je staat.

De opgehaalde spullen verkoopt de Voedselbank weer in haar eigen supermarkt. De klanten daarvan ontvangen een 'creditcard' met een maandelijks bedrag om eten te kopen. Een fijne menselijke aanpak omdat de Almeerse Voedselbank geen kratten uitdeelt of rondbrengt in een herkenbare auto. Dus: geen schaamte! Én de klant kan zelf kiezen = heeft zelfbeschikkingsrecht. Dat is wat iedereen wil en nodig heeft. Oog voor voedsel en hart voor mensen. Ik draag daar graag mijn steentje aan bij.

International Busines Cöordinator @ Athlon
nov 2012 — dec 2021

• Coördinatie internationale contracten van Athlon Nederland bij de
andere Athlon-entiteiten en partnerships en vice versa.
• Organisatie, planning en afstemming m.b.t. de belangen en
verschillen in culturen, snel switchen tussen issues en actief zijn op
diverse niveaus.
• Verantwoordelijk voor tegelijk in de lucht houden van zeer veel
‘ballen’ zoals lopende offertes, allerlei problemen in binnen- en
buitenland, actieve orders, interne verbetertrajecten etc.
• Ontwikkeling en reorganisatie van het doorfacturatieproces met als
resultaat: reductie van meer dan 2,5 FTE naar 1 FTE in de dagelijkse
operationele activiteiten.
• Realisatie verminderde kwetsbaarheid van de International Desk
door beter inzicht in de status van issues en beschrijving van de
werkprocessen in een handleiding.
• Verantwoordelijk voor heldere processen, kwaliteitsverbetering,
vermindering van aantal fouten o.a. door het maken van een
structuur om zaken snel na te zoeken.
• Adviserende rol bij het nieuwe Cross Border Transactions-proces en
aanreiken van (on)mogelijkheden vanuit Commercie Athlon NL.
• Lid projectteam m.b.t. overgang van de dienstverlening van
doorfacturatie naar Cross Border Transactions (directe facturatie van
gastland naar de klant in het thuisland).

Tendercoördinator @ Athlon
jan 2004 — okt 2012

• Centrale, coördinerende, adviserende, schrijftechnische en
samenstellende rol bij de realisatie van een professionele
tenderaanbieding voor de klanten van Athlon.
• Samenwerken met een multidisciplinair team bestaande uit
accountmanagement, binnendienst en diverse andere stakeholders.
• Beheer tenderjaarkalender.
• Opzetten van ‘Tender Support’ inclusief de tenderbibliotheek.

Lease-adviseur Aquisitie Large Accounts @ Athlon
mrt 1998 — dec 2003

• Gehele acquisitieproces van nieuwe klanten: van koud bellen tot
opmaken van contracten, advies geven.
• Zelfstandig uitvoeren en coördineren van acquisitieprojecten zoals
grote sale and leasebacks en meewerken aan tenders. Coördinatie
van o.a. een grote sale en leaseback van meer dan 1000 auto’s.
• Realisatie goede overdracht van de nieuwe klant naar relatiebeheer.
• Implementatie gewenste service en structuur van grote klanten.

Medewerker Binnendienst @ Delta Paper International
dec 1997 — mrt 1998

• Contactpersoon en uitvoer orderproces krantenaccounts en Velpa.
• Secretariële en administratieve ondersteuning van de Sales Manager.

Sales Assistant @ Holland Borg B.V.
jul 1997 — dec 1997

• Alle contacten met Duitse leverancier voor kerstartikelen en de
verkoop hiervan in Nederland.
• Vereenvoudigen werkproces door o.a. een automatiseringsslag op
het gebied van de prijslijsten van Holland Borg.

Neem contact op met de kandidaat

Contact