Over de auteur

Nadine Ridder werkt als freelance Creatief Strateeg voor verschillende opdrachtgevers in de marketing- en reclamebranche. Als activist voor een inclusieve maatschappij is ze actief als columnist, co-founder van stichting Include Now en lid van Nieuw Amsterdam Raad, een adviesorgaan bestaande uit 45 millennials die de Amsterdamse gemeenteraad adviseert.

Artikelen van Nadine Ridder

Opinie

'Er is niets heldhaftigs aan het 'activisme' van bol.com'

Dat het bedrijf Zwarte Piet uit het assortiment haalt, is vooral uit lijfsbehoud.
Opinie

'Let op! Dit bedrijf is niet transparant over vervuiling en uitbuiting’

Er moet een disclaimer voor greenwashing komen in reclames, zegt Nadine Ridder.
Opinie

‘Woke’ webcare: activisme of slimme marketing?

'Wokeness is geen trend om op in te spelen.'

Juist met de feestdagen moeten supermarkten kleur bekennen

Supermarkten moeten het identiteitsdebat meenemen in hun marketing, pleit Nadine Ridder.

Hoe de ‘poenie’-verkiezing schaamte rondom de vulva vergroot

We moeten strijden tegen de schaamte rond de vulva, in plaats van nieuwe termen zoeken.

Mobiel uitlenen is geen mensensmokkel

Worden surreële rechtszaken tegen mensen die migranten helpen de nieuwe standaard?
Achtergrond

Just Use It: hoe Nike activisme gebruikt

Nike heeft met een gewaagde reclamecampagne veel stof doen opwaaien.
Achtergrond

De barricade op voor een betere wereld. Is dat geloofwaardig?

Hoe oprecht zijn activistische campagnes van merken die beweren 'woke' te zijn?