Partnerbericht

Zet mensenrechten op de kaart

Wedstrijd: ontwerp je eigen kaart

 

Zet mensenrechtenverdedigers op de kaart met jouw design!

Peace Brigades International – Afdeling Nederland organiseert een ontwerpwedstrijd voor middelbare scholieren. Ben jij tussen de 11 en 19 jaar oud en wil jij mensenrechten op de kaart zetten? Dan zoeken wij jou!

Over de hele wereld zetten mensen zich in voor hun rechten. Het verdedigen van mensenrechten is belangrijk werk, maar vaak ook erg gevaarlijk.

Al helemaal voor meisjes en vrouwen, die bijvoorbeeld als journaliste, advocate of milieuactiviste werken. Vaker dan jongens en mannen met hetzelfde beroep, worden zij bedreigd of krijgen zij te maken met geweld. Om hun een steuntje in de rug te bieden, willen wij hun een kaartje sturen, zodat zij weten dat we achter hen staan. Maar dan moeten we wel een ontwerp voor het kaartje hebben!

Stuur deze oproep gerust door als je iemand kent die graag mee zou willen doen.

Wat kun je winnen?

•    2 passe-partouts voor het 3-daagseFestival Mundial
•    Jouw ansichtkaart in drukvorm
•    Een workshop over Gender, Mensenrechten en Veiligheid bij jou op school
De origineelste en meest kunstzinnige kaarten met de duidelijkste boodschap worden tentoongesteld tijdens een internationale conferentie voor vrouwelijke mensenrechtenverdedigers uit verschillende delen.
 
Je zet dus niet alleen mensenrechtenverdedigers op de kaart, maar ook jezelf!
 
Hoe doe je mee?
•    Gebruik origineel beeld- en tekstmateriaal om jouw boodschap over te brengen.
•    Wees creatief, ontwerp iets met als thema dappere / krachtige meisjes en vrouwen en mensenrechten(verdedigers).
•    Een ontwerp(st)er mag met meerdere kaarten deelnemen aan de wedstrijd.
•    Stuur jouw design vóór 20 april 2014 in het formaat 14,7 x 10,5 cm, naar kaartenactiepbi(at)gmail.com. Vermeld bij je inzending je naam, je adres, je leeftijd en de naam en plaats van jouw school.
•    De winnaars krijgen vóór 15 mei 2014 bericht.

Surf voor inspiratie naar onze website en/of bezoek ons via social media.