Journalistiek voor een eerlijke en duurzame wereld

Greenwashing is het voeren van reclamecampagnes waarin een bedrijf claimt 'groen' te zijn, terwijl dat niet blijkt uit de bedrijfsvoering. In de afgelopen jaren zijn het milieu en 'maatschappelijk verantwoord ondernemen' (MVO) veel gehoorde termen. Veel bedrijven spelen graag in op deze trend en komen tegemoet aan de wensen van consumenten voor meer duurzame producten. Helaas houden sommige bedrijven het slechts bij windowsdressing: het opnemen van duurzaamheid in hun PR-uitingen, maar voeren ze geen wijzigingen door in hun bedrijfsvoering of productieproces.

 

LHUMP wil dit soort gedrag op een ludieke wijze aan de kaak stellen door het uitreiken van de Groene Zeepbel. Tot 17 november kan iedereen een reclame campagne nomineren door een e-mail voorzien van een korte motivatie te sturen naar: greenwashing@lhump.nl. Van 18 tot 27 november kan er via onze website www.lhump.nl gestemd worden op een van de vijf beste suggesties.

De Groene Zeepbel zal worden uitgereikt op 27 november in CREA Amsterdam, tijdens de feestelijke lancering van de nieuwe naam van het LHUMP: Morgen – het studentennetwerk voor een duurzame toekomst. Op deze avond zal ook een debat plaatsen over de identiteit van duurzaamheid onder leiding van Froukje Jansen (Llink), met oa Paul Rademaker (oud-voorzitter club van Rome), Diederik Samsom (PvdA), Kees Vendrik (GroenLinks) en Lisette Kreischer (Veggie in Pumps).

www.watdoejijvoormorgen.nl

www.studentenvoormorgen.nl

Voor het maken van verhalen hebben we jouw steun nodig.

Ja, ik word vriend (€6 per maand)
Print

Morgen - de landelijke studentenorganisatie voor een duurzame toekomst

Dit is Morgen: het landelijk studentennetwerk dat zich inzet voor duurzame ontwikkeling aan de universiteit en hogeschool. Morgen werkt …
Profielpagina

Advertentie

wca2019_600x500_v4 (002)