Partnerbericht

Progreso Network maakt flitsende start!

De inzendingen komen uit Afrika, Latijns Amerika en Azië en gaan over uiteenlopende producten waaronder koffie, fruit, rijst, katoen en vanille. Daarmee is een uitstekende basis gelegd voor de uitwisseling van leerervaringen tussen de producentenorganisaties.

Een externe jury is inmiddels druk bezig met het selectieproces. In september wordt bekend gemaakt welke organisaties de meest relevante en innovatieve ervaringen hebben ingediend. Vanwege het grote aantal deelnemers aan de wedstrijd wordt geprobeerd het aantal prijzen uit te breiden.

Naast de wedstrijd coördineert Progreso Network real life uitwisselingen en coachingstrajecten tussen producentenorganisaties. Ook stimuleert het netwerk kennisuitwisseling via internet. Producentenorganisaties kunnen via een poll zelf aangeven welke onderwerpen zij het meest interessant vinden voor de activiteiten van het netwerk.

Progreso Network is in 2008 opgezet met als doel om capaciteitsontwikkeling van producentenorganisaties te stimuleren.

Het platform heeft een eigen website met nieuws, best practices en interessante links over organisatieontwikkeling van producentenorganisaties: www.progresonetwork.org.

Progreso Network wordt gefinancierd door AFAD, PSO, Rabobank Foundation, Solidaridad, Stichting Doen en UNDP/GEF (SGP).

www.progresonetwork.org