De ontwerpstudenten zijn samen met elf particuliere ontwikkelingsorganisaties aan de slag gegaan en presenteren tijdens de Erasmusweek hun creatieve concepten. Daarmee spelen zij in op een groeiende trend waarbij steeds meer Nederlanders via projecten actief zijn in ontwikkelingslanden. Vaak hebben deze kleine organisaties- die veelal draaien op gemotiveerde vrijwilligers- niet de financiële middelen of de expertise om promotiecampagnes op te zetten. In dit unieke project worden ze in hun strijd tegen armoede en onrecht een handje geholpen door de ontwerpstudenten. Daarnaast worden de kleine organisaties in hun inspanningen (financieel) gesteund door Impulsis, een initiatief van Kerkinactie, ICCO en Edukans. De realisatie van dit samenwerkingsproject met de Designacademy/St.Lucas in Boxtel is dan ook mede tot stand gekomen met steun van Impulsis.

 

Publieksdag

De expositie 'The Gift of Branding' is ook te zien op de Impulsis Publieksdag die op 27 januari in de Herik Rail Rijtuigenloods in Amersfoort wordt gehouden. Impulsis wil graag met de publieksdag Nederlanders inspireren om zich in te zetten voor ontwikkelingssamenwerking op een duurzame én kwalitatieve manier.

Het belooft een dag vol inspiratie en ontmoetingen te worden, waarbij ook u van harte welkom bent.

 

Noot voor redactie (niet voor publicatie): Voor meer informatie kunt u contact opnemen met persvoorlichter Esther Snabel

op telefoonnummer 030-880 1527

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
logo_icco_rgb_1200px_0

ICCO

ICCO is de Interkerkelijke organisatie voor ontwikkelingssamenwerking. Wereldwijd geven wij financiële steun en advies aan lokale …
Profielpagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Advertentie

OneWorld-online_banner-600×500 + waaier