Partnerbericht

Online Nederland Twittert 24 uur tegen armoede

De 24 UUR ACTIE speelt zich volledig online af. 1%CLUB mede-oprichter Bart Lacroix: "we willen voor één dag bewijzen dat we niet alleen Twitteren over koffie maar online netwerken als Twitter en Hyves ook kunnen inzetten voor ontwikkelingssamenwerking".

Hoewel het draagvlak voor ontwikkelingssamenwerking in Nederland afneemt is er een groeiende groep jonge professionals die ontwikkelingssamenwerking steeds vaker op een vernieuwende (online) manier aanpakt. "Het wordt tijd dat we onze sociale netwerken inzetten om gezamenlijk iets nuttigs te creëren" zegt Ingmar de Lange, marketing manager bij Hyves.

Voorzitter van de Worldconnectors Herman Wijffels zegt over de 1%CLUB: "het is prachtig werk wat ze doen omdat ze met weinig middelen heel veel bereiken. Ik hoop van harte dat ze er met deze 24 uur actie in slagen om het bereik van hun netwerk te verdubbelen."
Ruud Lubbers, lid van het Comité van Aanbeveling van de 1%CLUB, vult aan: "dit is een fantastisch initiatief omdat het op een nieuwe manier jongeren in de wereld met elkaar verbindt."

Seats2Meet.com in Utrecht stelt hun vergader/netwerkcentrum in Utrecht beschikbaar als zenuwcentrum voor de 24 UUR ACTIE. Marielle Sijgers, directeur van Seat2Meet.com: "er zitten hier iedere dag veel professionals, flexwerkers en zzp-ers die continue met elkaar online en offline in verbinding staan en samenwerken. Deze actie toont wat je met de kracht van het nieuwe werken allemaal kunt bereiken." Vanuit Seats2Meet.com worden de 24 promotors ondersteund en wordt er online live verslag gedaan van de voortgang van de actie.