Partnerbericht

‘Duurzame marketing’ Wat betekent dat? Wat voor kansen biedt het mijn onderneming?

Het thema duurzaam ondernemen is een belangrijk en veel besproken onderdeel van ondernemen. Duurzame marketing hoort hier ook bij! Dit betekent dat u een content marketing strategie opstelt met het oog voor duurzaamheid. Werkt dit wel? Aangezien marketing toch vooral gericht is op omzetverhoging behalen? Hoe sluit je als bedrijf aan bij relevante maatschappelijke ontwikkelingen? En hoe zorg je dat je de plank niet misslaat met uw marketing campagne?

Milieubewuste content marketing
Door middels van content marketing kan een duurzame marketing strategie gevormd worden die zich richt op mens, planeet en product. Rekening houdend met de wensen van uw doelgroep, want dat is een wezenlijk onderdeel van succesvolle marketing campagnes.

Het milieubewustzijn van uw consumenten is enorm groot. Daarom is het ook van belang een duurzame marketing strategie te ontwikkelen. U komt daarmee tegemoet aan de behoefte van de consument op het gebied van duurzaam ondernemen. Duurzame marketing betekent namelijk dat u het milieu spaart met de productie en promotie van uw bedrijf. 

Online duurzaamheid stimuleren dringt vanzelf offline door in uw organisatie
Als uw merk aansluit bij grote maatschappelijke thema’s, dan moet u deze doorvoeren in alle facetten van uw bedrijf! Een online marketing bureau kan u hierbij helpen. Een voorbeeld van een zowel online als offline gerealiseerde duurzaamheid is gedaan door de nieuwe Nederlandse start-up TreeClicks, door voor iedere aankoop gemaakt door u een boom te planten. Hoe? Via een slimme webbrowser.

Content marketing ziet dat communicatie een drijver voor duurzaamheid is. Uw bedrijf merkt dat hoe meer u over duurzaamheid communiceert, hoe meer mensen erover willen weten, hoe kritischer ze worden en hoe hoger de vraag naar uw producten wordt.

Beïnvloedt het gedrag van mensen
Een content marketing bureau zorgt voor een heldere marketing wat belangrijke communicatiemiddelen voor uw onderneming kan verzorgen zodat uw publiek bereikt wordt. Het maakt duurzaamheid begrijpelijk en concreet. Zo beïnvloedt u het gedrag van de mensen direct. U zet de mens in de actiemodus door te laten zien dat duurzaamheid niet ingewikkeld hoeft te zijn.

Veel bereik dankzij het internet
U kunt uw missie van uw organisatie niet alleen invullen door geld te verdienen. U dient ook uw verhaal te vertellen. Laat ieder voorbeelden zien over de manier waarop u duurzaamheid wilt toepassen in uw bedrijf of waarom uw bedrijf zo op de goede weg is. Doe dit via artikelen, blogs, vlogs, overige social media of ga met een filmcamera op stap om binnen de samenleving te peilen hoe voor hen een duurzame samenleving eruit ziet. Met een beetje hulp van een online marketing bureau kunt u deze content weer delen via uw eigen kanalen en een inspiratiebron voor een betere wereld worden.