Oneplanetcrowd gaat grens over na groot succes in Nederland

In slechts 13 maanden sinds de lancering behoort Oneplanetcrowd.nl tot de grootste 5 crowdfundingplatforms van Nederland. Met ruim 6500 actieve investeerders is er reeds 1,1 miljoen euro geïnvesteerd op het duurzame platform. Na dit snelle succes in Nederland, wil Oneplanetcrowd nu de Duitse crowdfundingmarkt gaan veroveren.

Voeding, mode en charitatieve projecten populair
Naast financieel rendement, willen de crowdfunders vooral duurzame impact mogelijk maken, blijkt uit eigen onderzoek. Duurzame voeding, mode, design en charitatieve projecten trekken de meeste investeerders aan en zijn goed voor 59% van het aantal projecten dat online gaat op het platform. De trend van een groeiende groep bewuste consumenten die willen weten waar hun eten, kleding en spullen vandaan komen, lijkt hieraan ten grondslag te liggen.

Uitbreiding naar duurzaam Duitsland
Maandelijks groeit het platform met ruim 500 nieuwe investeerders. De snelle groei die Oneplanetcrowd doormaakt, biedt aanleiding om uit de breiden naar Duitsland. Oneplanetcrowd is in gesprek met Duitse partijen om hier op korte termijn, naar verwachting voor de zomer 2014, haar activiteiten te lanceren. In Duitsland lopen consumenten ver voorop als het gaat om duurzame consumptie, blijkt uit meerdere onderzoeken.[1] Tegelijkertijd hebben MKB bedrijven, net als in Nederland, steeds meer moeite om aan financiering te komen. De crowdfundingsector is er echter minder volwassen dan in Nederland. Oneplanetcrowd ziet Duitsland daarom als de aangewezen markt om haar activiteiten verder uit te breiden.

Oproep voor ondernemers in Duitsland
Ondernemers die geïnteresseerd zijn om financiering op te halen in zowel Nederland als Duitsland voor een duurzaam of maatschappelijk project met crowdfunding kunnen contact opnemen met Oneplanetcrowd via info@oneplanetcrowd.nl.

[1]De Greendex, een wereldwijd onderzoeksproject van National Geographic, geeft aan dat Duitsland een koploper is in duurzame consumptie wereldwijd en van de 12e naar de 9e plaats is de ranking is gestegen. http://environment.nationalgeographic.com/environment/greendex/

Onderzoeksbureau ´the Big Picture´ geeft aan dat Duitse consumenten het meest bewust zijn: http://bigpicture.co.uk/mind-the-gap-us-shoppers-apathetic-on-sustainability-compared-to-europeans

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
oneplanetcrowd

Oneplanetcrowd

Profielpagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer