Partnerbericht

De missie van Fish Tales

Vis is de gezamenlijke passie van ondernemers Harm-Jan van Dijk en Bart van Olphen. Om ervoor te zorgen dat we niet alleen nu maar ook in de toekomst van de allerlekkerste vis kunnen blijven genieten, zijn ze Fish Tales gestart.

Visinspiratie door bijzondere verhalen en lekkere recepten

Fish Tales laat zien hoe leuk en makkelijk het is om van duurzaam gevangen vis te genieten. Hiervoor ontwikkelt en verkoopt Fish Tales onderscheidend lekkere visproducten met een bijzonder verhaal. Bart van Olphen reisde de wereld rond om samen met de mooiste en meest afgezonderde visserijgemeenschappen te leven en te koken. Fish Tales biedt deze bijzondere visserijen een venster op de wereld: een platform waar ze hun duurzaam gevangen vis aan een internationaal publiek kunnen verkopen. Daarnaast biedt Fish Tales een vis-kook-platform, om mensen te inspireren met kookboeken, kookvideo’s en tips en tricks te bieden hoe vis te bereiden.

Fish Tales missie relevanter dan ooit

Niet voor niets concludeerde Greenpeace onlangs dat Fish Tales het meest duurzame tonijnmerk van Nederland is. Doelstelling is om binnen 10 jaar de visconsumptie in Noord-West Europa aanzienlijk te verduurzamen.

Momenteel wordt Fish Tales op ruim 3.000 plekken verkocht; in Nederland (o.a. bij Albert Heijn), Engeland, Zwitserland en nu staan ze op het punt om Duitsland te gaan veroveren. Een markt die vijf keer zo groot is als Nederland, dus vijf keer zoveel kans om mensen mee te nemen in de Fish Tales missie!

Crowdfunding

Om iedereen de kans te geven om mee te delen in het succes, is Fish Tales onlangs een crowdfunding campagne gestart op Oneplanetcrowd. Deze is inmiddels in volle gang en het gaat ontzettend goed. Zo is het doelbedrag van 250.000 euro behaald. De lening wordt gebruikt om het groeiend aantal klanten in Nederland en Duitsland te bedienen. Maar Fish Tales wil verder. Om ook naar Scandinavië en België te kunnen uitbreiden is in totaal 500.000 euro nodig.

Op 9 januari 2017 loopt de crowdfundingcampagne van Fish Tales af. Tot die tijd heeft iedereen nog de mogelijkheid een lening te verstrekken aan dit snelgroeiende jonge bedrijf. Kijk voor de campagne op de projectpagina van Fish Tales.