Partnerbericht

4e Nacht van de Fooi op 31 mei

Om de Nacht van de Fooi zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen worden er in de deelnemende steden debatten, fototentoonstellingen, feestjes en geweldige openingen georganiseerd. In Amsterdam bijvoorbeeld zal Job Cohen het eerste biertje tappen om het vervolgens te veilen voor een spectaculaire prijs. Het doel van de Nacht van de Fooi is niet alleen zoveel mogelijk geld ophalen voor de projecten, maar ook het stappende publiek bewust te maken van de noodzaak van ontwikkelingssamenwerking. Daarmee wil de Nacht van de Fooi een brug slaan tussen plezier bij het uitgaan en werken aan een betere en eerlijke wereld: twee zaken die niet vaak met elkaar in verband staan.

Disco's, restaurants en cafés kiezen zelf het project uit waar hun fooi aan wordt gedoneerd, zo weet je precies waar je fooi naartoe gaat. Een voorbeeld van één van de acht projecten is Stichting Kinderen van Uganda. Deze stichting helpt ex-kindsoldaten hun trauma verwerken door zich te uiten d.m.v. kunst. Een ander project is Young in Prison, zij proberen de negatieve spiraal van criminaliteit in Suriname te doorbreken door de discussie aan te gaan met jongeren in de gevangenis.

De Nacht van de Fooi wordt gesteund door Impulsis, die net als vorig jaar de opbrengst van de Nacht verdubbelt. In 2007, tijdens de derde editie van de Nacht, gaven de bezoekers van 550 horecagelegenheden in totaal 110.000 euro fooi.

Voor programma en meer informatie: www.nachtvandefooi.nl