Nederlander nog niet zo waterbewust

Nederlander weet weinig van eigen waterverbruikNederlanders denken bij de term waterschaarste vrijwel alleen aan hun directe waterverbruik, niet zozeer aan indirect verbruik. Dat er voor de productie van bijvoorbeeld kleding ook grote hoeveelheden water nodig zijn en...

De échte prijs van een product

“Veel producten hebben verborgen kosten, zoals milieuvervuiling of slechte arbeidsomstandigheden”, vertelt Michel Scholte, extern directeur van True Price. “Wij geven de effecten op mens en milieu een financieel prijskaartje, zodat die verborgen kosten zichtbaar...

Het naadje van de kous

Het eeuwige winterdilemma: veel feesten met een korte jurkjesdresscode, maar de rokjesdagen – waarop je met blote benen naar buiten kunt – zijn al maanden voorbij. Dan maar een panty eronder. De officieuze do’s en don’ts op pantygebied zijn te vinden op...

Radio-aandacht voor OneWorld Water Battle

“Klimaatverandering is ook cultuurverandering, hier kunnen en moeten wij iets aan doen.” Amsterdam FM sprak gisteren met OneWorld-programmamaker Kim Sauter over de OneWorld Water Battle en waarom deze wedstrijd niet alleen leuk, maar ook nog erg belangrijk...