Weinig verantwoorde chips in supermarkt

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Consumenten op zoek naar verantwoorde chips hebben geen keuze in de Nederlandse supermarkten. Dat zegt vergelijkingssite Rank a Brand, die onderzoek deed naar de bekende chipsmerken op de markt.

Waar andere sectoren duidelijke koplopers kennen op het gebied van duurzaamheid, blijven de merken in de chipssector steken op een onvoldoende. “In de chipsmarkt is behoefte aan een duurzame voorloper die de gehele sector stimuleert. Een Tony’s Chocolonely onder de chipsmerken”, aldus woordvoerder Verie Aarts van Rank a Brand.

In chips zit vaak palmolie, een grondstof waarvoor tropisch bos gekapt wordt. Voor palmolie bestaan duurzame varianten en alternatieven, maar het is niet duidelijk of chipsmerken deze gebruiken.

Rank a Brand geeft consumenten de mogelijkheid om te kiezen voor bedrijven en producten die oog hebben voor milieu, klimaat en arbeidsomstandigheden.

 

Lees meer: Rank a Brand

Foto (cc)

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons