Fondsen werven in Kenia en India doe je zo

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Traditiegetrouw geven donateurs in westerse landen geld aan projecten in ontwikkelingslanden. Maar hoe werf je nieuwe donateurs in die landen zelf?

“Het is een trend dat westerse donoren zich steeds meer terugtrekken uit het Zuiden”, vertelt Esther Haalstra, coördinator trainingen Change the Game Academy van Wilde Ganzen. “Het is daarom van belang dat lokale projectpartners leren hoe ze fondsen werven in hun eigen omgeving, zodat het project ook daar een duurzame basis heeft en behoudt.”

Wilde Ganzen verzorgt daarom twee trainingsdagen in september. De training is bedoeld voor particuliere initiatieven die projecten ondersteunen of gaan starten in India of Kenia. Haalstra: “We gaan in gesprek over het belang van fondsenwerving in de landen zelf. Via lesmodules van de Change the Game Academy leer je hoe je je projectpartner kan adviseren en kunt begeleiden bij het opstellen van een fondswervingsplan.”

De training wordt gegeven door Corine Aartman, die een lange staat van dienst heeft in lokale fondswerving, en Steven Visscher; expertise social economische projecten, allebei verbonden aan Wilde Ganzen.

 Renners maken zich klaar en worden opgepept voor de Mumbai Marathon, India

 

Trainingsdata:
9 september (India)
16 september (Kenia)

Locatie:
Museum voor hedendaagse Aboriginal Kunst, Utrecht

Meld je aan via servicedesk@wildeganzen.nl. 
De bijdrage aan de kosten voor de training is €35,- per persoon.

Meer informatie: https://www.wildeganzen.nl/agenda

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons