Niet alleen de detailhandel slaat munt uit het Sinterklaasfeest. Ook goededoelenorganisaties weten dit volksfeest steeds beter te vermarkten. Dit jaar springt een ludieke actie van het Liliane Fonds in het oog: ‘Spot een Sint, help een kind’. Het Liliane Fonds roept iedereen op om zoek te gaan naar Sinterklazen. Zie je een Sint? Maak direct…

Niet alleen de detailhandel slaat munt uit het Sinterklaasfeest. Ook goededoelenorganisaties weten dit volksfeest steeds beter te vermarkten.

Dit jaar springt een ludieke actie van het Liliane Fonds in het oog: ‘Spot een Sint, help een kind’. Het Liliane Fonds roept iedereen op om zoek te gaan naar Sinterklazen. Zie je een Sint? Maak direct een foto en stuur hem naar www.sintspotting.nl. Voor elke geuploade foto krijgt het Liliane Fonds 2,50 van de Nationale Postcode Loterij. Zo vieren ook kinderen met een handicap een beetje Sinterklaas. De coolste Sint-foto wint bovendien een Ipad2.

De meest succesvolle Sinterklaasactie-voor-een-goed-doel staat op naam van Oxfam Novib. In 2009 lanceerde Oxfam Novib  ‘de Groene Sint’ om de verkoop van duurzame chocoladeletters te promoten. De actie werd een groot succes. Vorig jaar was 95 procent van de verkochte letters duurzaam.  Het jaar daarvoor was dat nog maar 15 procent.

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief